رژیم‌های غذایی نامطمئن چه بلایی سرتان می‌آورد؟

یک متخصص تغذیه در خصوص عوارض استفاده از رژیم‌های غذایی نامطمئن توضیحاتی را ارائه کرد.

فریبرز سلطانی متخصص تغذیه در خصوص عوارض رژیم غذایی نامناسب اظهار کرد: این روز‌ها با گستردگی فضای مجازی دریافت رژیم درمانی یک امر ساده محسوب می‌شود، اما همین برنامه ریزی به ظاهر ساده در صورتی که ناشیانه باشد می‌تواند سلامت افراد را به خطر بیاندازد.

او بیان کرد: عادات بد غذایی همانند کم خوری و یا پرخوری بیش از اندازه، عدم دریافت مواد مورد نیاز بدن و همچنین ترکیب غذا‌های فرآوری شده با انواع نوشیدنی‏ های گازدار بی اساس، از ارزش تغذیه‌ای غذا می‌کاهد و همین امر می‌تواند سبب به وجود آمدن عوارض رژیم های غذایی کاذب در افراد شود.

این متخصص تغذیه افزود: عدم دریافت و یا کاهش انواع ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها و پروتئین‌ها از عوارض رژیم‌های غذایی نامعتبر است و به مراتب علاوه بر کاهش وزن شادابی افراد را از بین برده و مشکلاتی از قبیل پوکی استخوان، پوسیدگی دندان، ریزش مو، افسردگی و اختلال اشتها را در پی خواهد داشت.

سلطانی در ادامه یادآوری کرد: اگر افراد تمایلی به قرارگیری در برنامه‌های بلند مدت یک پزشک متخصص ندارند توصیه می‌شود، راهکار‌های ساده و قابل اعتماد رژیمی‌های غذایی را در جدول روزانه خود بگنجانند و توجه داشته باشند در جدول گروه‏‌های غذایی تا حدودی از گروه‏‌های مفید غذایی از جمله گوشت، سبزیجات، آب، و میوه به مقدار کافی استفاده کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =