شفاف سازی کیائی از بدهی بیمه حافظ به امین // عدم پاسخ گوئی بیمه حافظ به تماس های اتکائی امین به پیگرد قضائی منجر شد

تایید بدهی 24 هزار یوروئی و 23 هزار دلاری حافظ از سوی دودانگه

دودانگه: بیمه حافظ دارای بدهی سنواتی به بیمه اتکائی امین از سال های گذشته بوده است و من این را تایید می کنم؛ اما ما نامه نگاری هائی انجام داده ایم که مراحل پرداخت طی خواهد شد. // کیائی: مکالمات و تعاملات لازم با این شرکت جهت وصول بدهی 24 هزار یوروئی و 23 هزار دلاری صورت گرفته است که حتی تماس های تلفنی ما منجر پاسخگوئی نشده ،لذا برای احقاق حقوق شرکت بیمه اتکائی امین اقدامات قضائی در حال پیگیری است چرا که باید به حسابرس و سهامداران پاسخگو باشیم.

به گزارش ریسک نیوز وصول مطالبات یکی از چالش های اساسی صنایع مالی است که در صورت بی توجهی بدان می تواند صورتهای مالی را تحت تاثیر قراردهد و از شفافیت آن بکاهد.

در حالی که این روزها وصول مطالبات به موضوع داغ بیمه ها تبدیل شده، خبری منتشر شد مبنی بر بدهی 24 هزار یوروئی و 23 هزار دلاری بیمه حافظ به اتکائی امین که احتمال اقدام قضائی بیمه اتکائی امین وجود دارد.

سال گذشته نیز چالش های کارگزاری سایپا و بیمه حافظ خبر ساز شد و در نهایت پروانه این کارگزاری به دلیل بدهی به بیمه ها لغو گردید.

جهت روشن شدن زوایای بدهی 24 هزار یوروئی با مدیران این دو شرکت بیمه گفتگو کردیم.

محمود دودانگه ،رئیس هیات مدیره بیمه حافظ در پاسخ به سوال ریسک نیوز مبنی بر تایید این خبر گفت:بیمه حافظ دارای بدهی سنواتی از سال های گذشته بوده است و من این را تایید می کنم؛ اما مکاتباتی انجام  شده که کار روال طبیعی خود را طی می کند.

وی در ادامه گفت:من تمایلی ندارم که در خصوص اخبار رسانه ها مبنی بر اقدام قضائی صحبت کنم زیرا معتقدم مسایل صنعت بیمه باید با تعامل حل شود.

دودانگه می گوید: برخی عملکردها مانند اقدام قضائی و … طبیعی به نظر نمی رسد و فضای صنعت بیمه باید تعاملی و برمبنای مذاکره باشد.

دودانگه در پاسخ به ریسک نیوز مبنی بر اینکه  رئیس هیات مدیره بیمه حافظ  درگفتگوهای رسانه ای خود همواره از چالش های صنعت بیمه گفته و به نظر می رسد چالش مطالبات نیز بحث بسیار مهمی است که بیمه حافظ دچار آن است در این راستا شفاف سازی حافظ اهمیت دارد، گفت:همان طور که عنوان کردم این بدهی از سنوات قبل در سرفصل بدهی های شرکت بیمه حافظ وجود داشته که بخشی پرداخت شده و  بخشی هم ظرف یکی دو هفته گذشته مکاتبه شده و ترتیبات پرداخت مشخص شده است و در مسیر پرداخت قرار دارد.

وی تاکید کرد: نامه ای ارسال کردیم که بدهی پرداخت می شود.

دودانگه در پاسخ بدین سوال که گفته می شود در جزیره کیش نیز برخی بدهی های حافظ هنوز تسویه نشده ،این امر را تکذیب کرد.

وی در ادامه در پاسخ بدین سوال که چرا در پرتفوی حافظ سهم اتومبیل بالاست ، عنوان داشت : بیمه حافظ با پیاده سازی برنامه هائی قصد اصلاح ترکیب پرتفوی خود را دارد.

در ادامه طی گفتگوئی با سید مصطفی کیائی، مدیر عامل بیمه اتکائی امین، زوایای این امر بررسی شد.

مدیر عامل بیمه اتکائی امین در گفتگو با ریسک نیوز عنوان کرد: پیش ازین شخصا به عنوان مدیر عامل اتکائی امین از طریق نامه نگاری های مختلف ضرورت تسویه این بدهی را به مدیران ارشد این شرکت در قالب تعامل و مذاکره و تماس تلفتی تصریح داشته که متاسفانه منجر به نتیجه نشد و حتی تمایلی نیز به پاسخ به مکالمات تلفنی ما نداشتند.

کیائی تاکید کرد: اگر چه حل مسایل شرکتهای بیمه نیازمند تعامل دوسویه است اما بدون شک حفظ حقوق سهامداران و تعهد به اجرای شفافیت در صنعت بیمه با اتکاء بر قوانین ارجحیت دارد.

مدیر عامل بیمه اتکائی امین قبل از هر چیز صنعت بیمه را نیازمند شفافیت دانست و گفت:صنعت بیمه برای اینکه بتواند حافظ منافع بیمه گذاران و سهامداران باشد نیازمند شفافیت است ومشخصا شفافیت درصورتهای مالی یکی از شاخص های اساسی محسوب می شود.

به گفته وی صورتهای مالی نمونه صنعت بیمه در سال 98 تصویب و جهت اجرا به شرکتهای بیمه ابلاغ شد در این صورتهای مالی جدید که برحفظ حقوق سهامداران و ذینفعان تاکید شده ، گزارش دهی در خصوص مطالبات معوق شرکتهای بیمه و تجزیه سنی بدهکاران حق بیمه مورد تمرکز قرار گرفته در این راستا واضح است که شرکتهای بیمه باید تکلیف بدهی های معوق خود را جهت اجرای صحیح این صورتهای مالی مشخص کنند.

 مدیر عامل بیمه اتکائی امین در ادامه به ضرورت پیاده سازی IFRS و استاندارد گزارش دهی مالی تاکید کرد و گفت:اگر بخواهیم این استاندارد مالی را بر طبق تاکید بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس اوراق بهادار به شکل مطلوب پیاده کنیم ، تعیین تکلیف سرفصل مطالبات از اهمیت بسزائی برخوردار است.

کیائی ضرورت توجه مدیران شرکتهای بیمه به استانداردهای مالی را خواستار شد و گفت: بیمه اتکائی امین به شدت معتقد به ضرورت شفافیت در صورتهای مالی و رعایت استانداردهای موجود است و از هیچ عملی در راستای حمایت از حقوق سهامداران فرو گذار نحواهد کرد.

به گفته مدیر عامل بیمه اتکائی امین شرکت متبوعش دارای شفافیت ترین صورت مالی در میان شرکتهای بیمه است و این دستاورد را ناشی از اتکاء به قوانین بیمه مرکزی و بورس اوراق بهادار دانست.

وی تصریح کرد: کشورهای جهان تا سال 2022 ملزم به پیاده سازی IFRS 17 هستند و در صورتی که از همین الان زمینه های این پیاده سازی فراهم نشود بدون شک دچار مشکل خواهند شد، بدون شک شفافیت در سرفصل بدهکاران و وصول مطالبات یکی از شاخص های اساسی محسوب می شود.
 

کیائی متذکر شد: مکالمات و تعاملات لازم با این شرکت جهت وصول بدهی 24 هزار یوروئی , 23 هزار دلاری صورت گرفته است که تا این لحظه منجر به عمل نشده است و شرکت بیمه اتکائی امین نیز با تاسی از قوانین بیمه مرکزی ، استانداردهای مالی و ضرورت افشاء گزارشات با اهمیت، معتقد به پاسخگویی به سهامداران محترم است چرا که در مجمع پیش روی خود بر اساس قانون بیمه و آیین نامه های بورسی باید به حسابرس و سهامداران پاسخگو باشد.

 وی در ادامه شفافیت را یکی از شاخصه های توسعه صنعت بیمه دانست و گفت:شفافیت مالی ناشی از عملکرد مطلوب مدیران شرکت بیمه است ضمن اینکه بر اساس اصول اخلاق حرفه ای هر نهاد تجاری ملزم به حفظ حقوق ذوی الحقوقان است.

وی تاکید کرد: برای احقاق حقوق شرکت بیمه اتکائی امین اقدامات قضائی در حال پیگیری است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

81  −    =  74