جنجال انتقال شامپانزه ۳ ساله به خارج از کشور

چند ماهی است که سرنوشت یک شامپانزه ۳ ساله خبر ساز شده است و افراد زیادی به کمپین حمایت از او برای انتقالش به خارج از کشور در فضای مجازی پیوستند.

باران شامپانزه‌ای که تقریبا از بدو تولد به دلیل نارسایی‌هایی که داشت توسط دامپزشکش (ایمان معماریان) نگهداری می‌شد که با اصرار‌های باغ وحش ارم در تیرماه سال جاری به باغ وحش ارم منتقل شد.

انتقال این شامپانزه انتقاد‌های زیادی از سوی دوستداران حیات وحش و فعالان محیط زیست در پی داشت و سرانجام هشتگ نجات باران در فضای مجازی منتشر و در نامه‌ای از رئیس سازمان محیط زیست خواسته شد که برای نجات باران کاری کند و به او کمک کند تا به یتیم خانه شامپانزه‌ها در خارج از کشور برود تا در کنار همسالان و همنوعان خودش بزرگ شود.

ایمان معماریان دامپزشک این شامپانزه معتقد است که به دلیل کم سن بودن باران، نگهداری او در باغ وحش ارم اشتباه و حتی ممکن است او آسیب روحی و جسمی ببیند، اما باغ وحش ارم خواستار نگهداری از این گونه در باغ وحش است.

با حمایت‌هایی که از باران شد و امضای ۱۲ هزار نفر در فضای مجازی برای انتقال باران به خارج از کشور، باغ وحش ارم با انتقال باران به یتیم خانه موافقت کرد و خواستار موافقت محیط زیست برای انتقال این شامپانزه شد.

محیط زیست: نامه‌ای از سوی باغ وحش ارم برای انتقال باران داده نشده است

فاطمه برنا رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران درباره انتقال باران اظهار کرد: سازمان محیط زیست با انتقال باران به خارج از کشور مخالفتی ندارد و تا به امروز درخواستی از باغ وحش ارم در این باره برای محیط زیست نیامده است.

او در ادامه بیان کرد: مالک این شامپانزه باغ وحش ارم است و ما نمی‌توانیم برای انتقالش به تنهایی تصمیم بگیریم، این شامپانزه گونه بومی نیست که محیط زیست بتواند برایش برنامه ریزی کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران افزود: اگر باغ وحش ارم برای انتقال این حیوان درخواستی دارد که بر اساس ضوابط و قوانین است، سازمان محیط زیست با آن مخالفت نخواهد کرد.

برای دریافت پاسخی دقیق‌تر با مدیریت باغ وحش ارم تماس گرفتیم، اما پس از طرح موضوع قادر به پاسخگویی در این باره نبود. طی چند روزی که این شامپانزه ۳ ساله از یک محیط تقریبا آزاد به قفس منتقل شده است، تغییر شرایط ممکن است زندگی او را به خطر بیندازد و حالا باید منتظر ماند و دید که باغ وحش ارم و سازمان محیط زیست برای انتقال باران چه تصمیمی خواهند گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

60  +    =  63