برترین عکس‌های نجومی سال 2020 (+عکس)

یکی از این نمونه‌ها تصویری مربوط به شفق قطبی است که عکاس آن به نام “بن بوش” برای ثبت این تصویر که انعکاس شفق در آب را نشان می‌دهد، مجبور شد در نیمه شب و هوای بسیار سرد به اقیانوس منجمد شمالی برود.

مسابقه عکاسی نجومی "Insight Investment" که هر سال توسط "رصدخانه سلطنتی گرینویچ"(Royal Observatory Greenwich) برگزار می‌شود، یکی از برترین رقابت‌های عکاسی نجومی در جهان است.

فهرست عکس‌های این رقابت در سال ۲۰۲۰ میلادی منتشر شده که بهترین عکس‌های نجومی امسال در این عکس‌ها دیده می‌شود. از عکس‌های نزدیک و خیره کننده از خورشید گرفته، تا سری شگفت‌انگیز تصاویر کهکشان راه شیری.

در این مسابقه، هشت دسته‌بندی کلیدی از سبک‌های عکاسی نجومی وجود دارد. از آسمان خراش‌هایی که چشم‌اندازهای زمین را دربرمی‌گیرند تا عکس‌هایی که به صورت ویژه و دقیق‌تری کهکشان‌ها و شفق‌های قطبی را رصد کرده‌اند.

مطابق با سال‌های گذشته، این مسابقه مهارت و عزم باورنکردنی عکاسان برای ثبت این تصاویر را نشان می‌دهد.

یکی از این نمونه‌ها تصویری مربوط به شفق قطبی است که عکاس آن به نام "بن بوش" برای ثبت این تصویر که انعکاس شفق در آب را نشان می‌دهد، مجبور شد در نیمه شب و هوای بسیار سرد به اقیانوس منجمد شمالی برود.

برای ثبت بسیاری از عکس‌های این لیست عکاس باید صبر و تحمل زیادی داشته باشد. به عنوان مثال، در تصویری از ماه که در پشت "برج شارد" لندن دیده می‌شود، "متیو براون" عکاس عکس برای ثبت این لحظه کوتاه روزها به انتظار نشسته است.

عکس‌های برنده این رقابت در اواخر سال جاری میلادی اعلام خواهند شد و ۱۰ هزار پوند جایزه خواهند گرفت.

منبع: عصرایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  3  =  4