اصلاح ۸ نقطه حادثه خیز به همت برنامه دوربرگردون

در اولین نشست خبری "دوربرگردون "عنوان شد:

اولین نشست خبری «دوربرگردون» با حضور عبدالله روا (مجری و تهیه‌کننده) و سلیم ثنائی (تهیه‌کننده) و باشرکت خبرنگاران حوزه هنری و بیمه امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد

به گزارش ریسک نیوز  اولین نشست خبری «دوربرگردون» با حضور عبدالله روا (مجری و تهیه‌کننده) و سلیم ثنائی (تهیه‌کننده) و باشرکت خبرنگاران حوزه هنری و بیمه امروز در فرهنگسرای رسانه برگزار شد.

عبدالله روا در این نشست گفت: مسئولیت هر برنامه‌ای، فرهنگسازی است که ما سعی علاوه بر فرهنگسازی، کارهای عملیاتی نیز انجام داده ایم. به این ترتیب با طرح این سوال که چه می‌شود انسان‌ها در جاده‌ها کشته می‌شوند ، سعی کردیم به بررسی این مشکل بپردازیم. بر این اساس سعی کردیم به بررسی جاده‌ها و نقاط خطرناک آنها بپردازیم و مشکل را پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در بررسی‌ها به این رسیدیم که حل مشکل بسیاری از این نقاط نیاز به هزینه زیادی ندارد و می‌شود بسیاری از این نقاط را امن کرد. بنابراین سعی کردیم در این راستا عمل کنیم. از مردم می‌خواهیم که این نقاط خطرآفرین را به ما معرفی کنند تا بتوانیم در کنار اطلاع‌رسانی مشکل را نیز تا حد امکان برطرف کنیم.

سلیم ثنائی نیز در ادامه این نشست بیان کرد: هدف ابتدایی ما در این برنامه این بود که کاری کنیم که حتی یک نفر در جاده‌ها کمتر کشته شوند. بحث جاده‌ها یک دغدغه ملی است که همه باید برای حل آن اقداماتی را انجام دهیم. بر اساس آمار رسمی ۱۵۸۵ نقطه خطرآفرین در جاده‌ها داریم که ۵۰۰ نقطه آنها مکان‌های قرمزی هستند که بسیاری در آنجا کشته می‌شوند. برای حل این مشکل دو راه‌حل وجود دارد. راهکار اول که درست کردن جاده‌هاست که مطابق با برآوردهای اولیه ۶ هزار میلیارد هزینه دارد و فعلا در توان دولت نیست.

وی افزود: راهکار دوم که ما آن را انتخاب کردیم، ایمن‌سازی نقاط خطرناک بود که در کنار آن باید اطلاع‌رسانی گسترده‌ای نیز صورت می‌گرفت. در این برنامه از نقاط خطرآفرین مختلف مستندهایی هم آماده کردیم و شکر خدا کارهای خوبی در حال انجام است تا این مشکلات رفع شود. امیدوارم مردم نیز با اطلاع رسانی این مکان‌ها ما را یاری کنند. البته لازم است بگویم که این برنامه تاکنون توانسته ۸ نقطه حادثه خیز کشور را ایمن کند.

روا در ادامه نشست اظهار داشت: بسیاری از نقاط خطرآفرینی که در شهرهای مختلف باقی مانده به خاطر بروکراسی اداری و عدم هماهنگی ارگان های مربوطه است که موجب کشته شدن بسیاری از هم‌وطنان می‌شود. همچنین برخی مسئولان نیز تمایل دارند که برای رفع مشکلات قسمت‌هایی پیش‌قدم شوند که برایشان انعکاس رسانه‌ای بیشتری دارد که اتفاق خوبی نیست.

وی همچنین درباره خلاقیت‌های استفاده شده در این برنامه به نسبت برنامه‌های گذشته اظهار داشت: کارهای مختلفی برای تاثیرگذاری بیشتر در این برنامه انجام شده که نگاه طنز یکی از مهم‌ترین آنهاست که در آن بی‌تجربه هم نبودیم. علاوه بر این باتوجه به اینکه همچون برنامه‌های دیگر هزینه اضافه‌ای در فضای مجازی انجام ندادیم، بازخوردهای خوبی از مردم داشتیم.

روا در ادامه بیان کرد: باید بگویم هرچیزی از برنامه پخش شده به صورت خودجوش بوده است. همه این موارد در حالی است که به خاطر برنامه زمانبندی شلوغ شبکه سه سیما ساعت برنامه تغییر کرده و همین موضوع در کیفیت کار تاثیرگذار بوده است.

در بخش دیگری از نشست مستندی از اصلاح یکی از نقاط حادثه‌خیز که سالی ۱۴ کشته می‌داده است نمایش داده شد که بعد از پرداختن به آن در برنامه دوربرگردان درست شده است.

روا امروز در در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر این که با وجود حمایت های گسترده بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت های بدنی، چرا هیچ نامی از این نهادها در برنامه دیده و شنیده نمی شود، خاطرنشان کرد: اصلاح جاده ها و کاهش سوانح جاده ای به صورت غیرمستقیم منافعی برای صنعت بیمه دارد و از سوی دیگر قصد ما پرداختن مستقیم به موضوع نبود، گرچه در مواردی مستقیما هم از بیمه نام برده ایم.

روا در پایان از همه مردم خواست تا اگر نقاط حادثه‌خیزی را می‌شناسند به برنامه معرفی کنند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  1  =  3