جای خالی جراحی های ترمیمی ناشی از سرطان پستان در بیمه نامه های ایرانی // محسن صالحی

بیش از ۴دهه است بجز دوره ای کوتاه هیچگونه نوآوری و گامی در راستای توسعه پایدار در بازار بیمه برداشته نشده است چرا که حاکمان بر بازار بیمه فقط به فقط سود کوتاه مدت خود می اندیشند و سود کلان بازاربیمه و بیمه شدگان به فراموشی سپرده شده و با این نگاه کلیه تعاریف و تغییرات در آیین نامه ها و سایر قوانین تهیه و به اجرا درآمده است.

یکی ازمشکلات فراروی بیمه شدگان درمان استثنائات عمل های زیبایی است که برای همه  گونه ها  یکسان برخورد و خسارت پرداخت نمی شود.

تعریف عمل زیبایی روشن است فرد بدون هیچگونه پیشینه بیماری و با آگاهی صرفا به قصد زیبایی و یا بهبود وضع ظاهری به میل و سلیقه خود اقدام به جراحی می کند که از استثنائات رایج بیمه های درمان در همه جاست که نمی تواند همه جراحی را در بر گیرد.

اما برای نمونه سرطان پستان که یکی از رایج ترین ناخوشی ها در میان بانوان است، در مرحله ای برای زنده ماندن بیمار پزشک به ناچار اقدام به برداشتن آن می نماید و در ادامه درمان برای برگشت ظاهری به حالت نخست و پیشگیری  حداقلی از آثار زیانبار نقص عضو مبادرت به گذاشتن پروتز می گردد.

در همین راستا دربسیاری از  جراحی های ترمیمی ناشی از بیماریهای سخت  و کشنده که هیچگونه قصدی برای زیبایی و یا بهبود در وضع موجود بیمار دیده نمی شود بجاست که صنعت بیمه کشور در اقدامی تازه نسبت به بازبینی شرایط این کلوز  در راستای پشتیبانی از  یکایک بیمه شدگان گامی شایسته بردارد.

همه باور داریم هنگام بیماری های سخت  و یا زیان‌های  فاجعه انگیز ارامش خاطر و نداشتن استرس بویژه در بخش مالی کمک شایان توجهی در روند درمان و شادابی و شکوفایی فرد  خواهد داشت واین مهم بایستی در کانون دیدگاه و برنامه ریزی بلند مدت دست اندرکاران بازار بیمه  نهادینه گردد.

لازم بذکر است، بر اساس اعلام رئیس دهمین کنگره بین المللی سرطان سینه، میزان ابتلا به سرطان سینه در سال 98 در ایران سالانه به ۱۳ هزار نفر رسیده و این نرخ در  در سال 99 در حال افزایش است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

7  ×  1  =