ده نکته کلیدی در مدیریت ریسک شرکتی

هنوز برایتان سوال است که شرکت شما چگونه می تواند فرآیندهای مدیریت ریسک سازمانی خود را درک و اصلاح کند؟ در اینجا 4 مرحله آسان معرفی شده است:

به گزارش ریسک نیوز مدیریت ریسک سازمانی (ERM) در اکثر سازمان‌ها بیشترین اهمیت را دارد زیرا پیچیدگی ریسک‌ها به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است. به همین ترتیب، مدیریت ریسک سازمانی اغلب در کنفرانس‌های تخصصی آموزشی ریسک و بیمه به بحث گذاشته می‌شود. یکی از این همایش‌ها اجلاس و میزگرد مدیریت ریسک سازمانی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی بود.

بانی هانکوک، مدیر اجرایی طرح میزگرد مدیریت ریسک سازمانی دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی، ده نکته اساسی را در این زمینه معرفی کرد که آنها را در ادامه به اختصار می‌خوانید.

  1. سازمان‌ها باید به دنبال راه‌هایی برای تقویت انسجام میان استراتژی و مدیریت ریسک سازمانی باشند.
  2. متخصصان مدیریت ریسک سازمانی باید بر ارتباط بین ریسک‌ها و اهداف سازمان خود تأکید کنند.
  3. مدیریت ریسک سازمانی را به عنوان منبعی قرار دهید که افراد در سراسر سازمان طبق آن خوب عمل کنند.
  4. تیم مدیریت ریسک سازمانی باید شبکه سهام ایجاد کند که بتواند به عنوان توسعه دهنده دفتر مدیریت ریسک سازمانی کار کند.
  5. انتظارات را مدیریت کنید و سرعت پیشرفت فرآیند مدیریت ریسک سازمانی خود را شتاب دهید.
  6. جایگاه کمیته مدیریت سطح ریسک خود را مجدداً تعیین کنید تا استراتژیک‌تر باشد.
  7. اغلب فعالیت های تضمینی شرکت بیمه را در سازمان خود ترسیم کنید.
  8. بر "مجهولات شناخته شده" و "مجهولات ناشناخته" تمرکز کنید.
  9. راهکاری برای ریسک‌های بزرگ توسعه دهید.
  10.  برای اطمینان از آمادگی سازمان تا حد ممکن از موارد ذکر شده استفاده کنید.

مدیریت ریسک سازمانی کلیه ریسک‌های مورد توجه سازمان را به گونه‌ای گرد هم میاورد که سازمان را قادر سازد تا به طور موثرتری آنها را مدیریت کند. فناوری مدیریت ریسک یکپارچه می‌تواند از طریق توانمندسازی کاربران برای اندازه‌گیری، رتبه‌بندی و مدیریت آسان، همه عناصر مرتبط با ریسک از یک منبع واحد، به سازمان‌ها در این امر کمک کند. در نتیجه، کاربران می‌توانند با سرعت و دقت بیشتری وضعیت اهداف نهایی سازمان را گزارش دهند.

هنوز برایتان سوال است که شرکت شما چگونه می تواند فرآیندهای مدیریت ریسک سازمانی خود را درک و اصلاح کند؟ در اینجا 4 مرحله آسان معرفی شده است:

در حالی که شرکت‌های سراسر جهان برای تعادل ریسک و بازده نیازهای مشترکی دارند، اما مطالعاتی از این دست اهمیت ادامه روند توسعه فرایندهای مدیریت ریسک را در مواجهه با ریسک‌های فزاینده پیچیده را نشان می‌دهند. به شرکت خود نسبت به برخی از ایده‌های بدست آمده از نظرسنجی امتیاز دهید:

  1. آیا مدیران شرکت شما هنگام ارزیابی ابتکارات جدید استراتژیک، این موضوع را در نظر می‌گیرند که شرکت تا چه حد در معرض ریسک قرار دارد؟ اگر چنین است، آیا داده‌ها و بینش‌های مورد استفاده در اطلاع رسانی تصمیمات، حاصل فرایندهای رسمی مدیریت ریسک است؟
  2. آیا از کیفیت شاخص‌های اصلی ریسک (KRIs) و سایر نتایج حاصل از فرایندهای شناسایی و ارزیابی ریسک خود راضی هستید و آیا آنها از طریق گزارش‌ها یا داشبوردها در دسترس مدیران قرار دارند؟
  3. آیا شما در فرایند مورد استفاده خود، تعاریف رسمی و شفافی، از جمله تعریف مورد توافقی از "ریسک"، دارید؟ درباره دفتر موجودی تحت ریسک چطور؟
  4. آیا شما در مورد شیوه‌های مدیریت ریسک به مدیران خود آموزش یا راهنمایی منظم یا رسمی می‌دهید و آیا شرکت شما عملکرد یا جبران خسارت را با مدیریت ریسک پیوند می‌دهد؟

فراموش نکنید که فناوری مدیریت ریسک می‌تواند به طور قابل توجهی فاصله میان ریسک‌های شناخته‌شده و مدیریت فعالانه آنها را کاهش دهد. سعی کنید درباره نحوه کاربرد فناوری مدیریت ریسک در مواجهه با ریسک‌های امروز و فردا آگاه باشید.

 

منبع: https://riskonnect.com/enterprise-risk-management/key-enterprise-risk-management-10-take-aways/

 

مترجم: فرزانه اسکندریان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
بدون نظر
  1. علی می گوید

    سلام، واقعا این مقاله با واقعیت بازار ایران همخوانی یا حتی ذره ای شباهت دارد؟ چند نفر از مدیران صنعت بیمه erm را میشناسند؟ این موضوع تا حداقل صد سال آینده بیمه ایران کاربردی نخواهد بود.

ارسال نظر

15  +    =  21