افزایش چشمگیر پذیره‌نویسی سهام شرکت بیمه لویدز

در حالی که در آغاز نیمه دوم سال جاری میلادی به دلیل همه‌گیری پاندمی کرونا، میزان خرید بیمه از شرکت لویدز از 3.12 میلیارد دلار به 2.4 میلیارد دلار رسید، اما عملکرد پذیره‌نویسی سهام اصلی شاهد "پیشرفتی بزرگ" بود. به گفته جان نیل، مدیر ارشد اجرایی شرکت بیمه لویدز، این روند "گواهی واقعی برای اقدامات خوب مربوط به مدیریت عملکرد" بود، که طی سه سال گذشته اتخاذ شده است.

افزایش چشمگیر پذیره‌نویسی سهام شرکت بیمه لویدز

لویدز در نیمه نخست سال جاری میلادی 400 میلیون پوند (520 میلیون دلار) با نرخ نسبت ترکیبی 110.4 درصد ضرر کرد. بدون در نظر گرفتن تلفات مربوط به همه‌گیری کوویدـ19، نسبت ترکیبی 91.7 تخمین زده می‌شد، که البته نسبت به مدت مشابه در سال 2019، یعنی نسبت ترکیبی 98.9 درصدی خود نشان از پیشرفت عملکرد شرکت دارد. (نسبت ترکیبی بالای 100 درصد، به معنای خسارت در پذیره‌نویسی است).

نیل در طی یک جلسه مطبوعاتی درباره نتایج نیم ساله نخست شرکت لویدز خاطرنشان کرد، بهبود عملکرد اساسی نسبت ترکیبی نشان دهنده توسعه قابل توجه در بخش نرخ خسارت فرسایشی است. (ضررهای فرسایشی مربوط به مطالبات غیر از سوانح می‌شود، که در درجه نخست به دلیل کاهش قیمت حق بیمه است.)

وی همچنین به افزایش نرخ نقطه‌ای 7 درصد در نرخ خسارت فرسایشی اشاره کرد که در نیمه نخست سال 2020 به 52.6 درصد کاهش یافت، این در حالی بود که همین رقم در نیمه نخست سال 2019، 59.7 درصد کاهش داشت. نسبت هزینه بازار که مدتهاست حدود 40 درصد باقی مانده است و بیش از حد، بالا ارزیابی می‌شود، در نیمه نخست سال جاری میلادی اندکی کاهش یافته و از 38.1 درصد به 37.7 درصد رسیده است.

به گفته وی، مهم است که بازار "وارد ریتم توسعه و بهبود مداوم مدیریت عملکرد را ادامه دهد. این موضوعی نیست که تنها یکبار انجام شود. اگر بخواهیم لویدز را به سودآوری پایدار در درازمدت برگردانیم، باید پیشرفت خوبی را که در بلندمدت داشته‌ایم، حفظ کنیم."

طی سه سال گذشته، لویدز به دلیل خساراتی که در سال های 2017 و 2018 گزارش کرده بود، بر مدیریت عملکرد سندیکاها متمرکز شد. کتاب‌های کسب‌وکار از نو زیرنویسی شدند و پذیره‌نویسان از خطوط بدون سود خارج شدند. سپس، لویدز در سال 2019 به سود 2.5 میلیارد پوند (3.2 میلیارد دلار آمریکا) بازگشت.

به هر حال، از دیدگاه نیل، این کار سخت در حال نتیجه دادن است. آنها انتظار دارند که تا سال 2021 شاهد پیشرفت‌های بیشتری باشند، زیرا بازار روی ارائه برنامه‌های [تجاری و سرمایه‌ای] کار می‌کند که از نظر شرکت لویدز "منطقی، واقع‌بینانه و قابل دستیابی" است.

 

منبع: Insurance Journal

مترجم: فرزانه اسکندریان / ریسک نیوز

خبر پیشنهادی

این مطلب را به اشتراک بگذارید