افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۳۹۹/06/26

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در روندی رو به رشد با جهش 39505 واحد روبرو شد.

روند رو به رشد بورس اوراق بهادار تهران که بعد از جلسه شورای عالی بورس در روز پنجشنبه 20 شهریور صورت گرفت، همچنان ادامه دارد و امروز هم شاهد رشد قابل توجهی در شاخص کل بورس بودیم، به گونه‌ای که شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه به جهش 39 هزا رو 505 واحد به رقم  یک میلیون و 704 هزار و 98 واحد رسید.

امروز همچنین شاخص کل بورس بامعیار هم وزن 2102 واحد رشد کرده و به رقم 430 هزار و 202 واحد رسید.

ارزش بازار بورس ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس است، امروز به بیش از 6 میلیون و390 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 17.3 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 2.1 میلیون نوبت معامله و به ارزش 17 هزار و 816 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس ایران ارزش معاملات امروز به بیش از 5 هزار و 418 میلیارد تومان رسید که مجموع ارزش معاملات امروز در بورس اوراق و فرابورس ایران به بیش از 23 هزار و 234 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس مثبت بودند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 2.37 درصد رشد کردند اما شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر یک 49 صدم درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 2.3 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.7 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 1.8 درصد رشد کردند.

امروز نمادهای شاخص‌ساز اکثرا مثبت بودند و بیشترین اثر افزایشی در شاخص کل بورس از سوی نماد شرکت‌های پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه، ملی‌مس، گل‌گهر، سرمایه‌گذاری غدیر، چادرملو و گسترش نفت وگاز پارسیان بوده است.

امروز نمادهای بانک ملت، ملی‌مس، فولاد مبارکه، بانک صادرات، بانک تجارت، سرمایه‌گذاری غدیر و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو و سایپا از نمادهای پربیننده بورس بودند.

در بازار نقدی فرابورس ایران نیز امروز شاخص کل در پایان معاملات 469 واحد ارتقا یافت و به رقم 17 هزار و 920 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس بیش از یک میلیون و 170 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 729 هزار نوبت معامله و به ارزش 5 هزار و 418 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای گهرزمین، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون، آریاساسول، پتروشیمی تندگویان، پتروشیمی زاگرس و ذوب‌آهن اصفهان، بیشترین اثر در رشد شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در فرابورس ایران شامل بانک دی، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، آریاساسول و تولید نیروی برق دماوند و مادیران و توسعه مسیر برق گیلان بودند.

امروز گرچه مهلت پذیره نویسی برای واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق پالایشی یکم موسوم به دارا دوم به اتمام می‌رسید، اما در جلسه‌ای که امروز در سازمان خصوصی سازی برگزار شد، علیرضا صالح رئیس کل سازمان خصوصی سازی اعلام کرد با توجه به استقبال مردم و تقاضایی که از سوی مردم مطرح شده بود مهلت پذیره نویسی برای واحدهای صندوق دارا دوم یا همان پالایشی یکم تا ساعت 24 روز یکشنبه 30 شهریور 99 برای بار دوم تمدید شد.

وی گفت: هر ایرانی دارنده کد ملی می‌تواند در سقف 5 میلیون تومان واحدهای این صندوق رابا حداقل 20 درصد تخفیف خریداری کند. صندوق پالایشی یکم مرکب از سهام 4 پالایشگاه تهران، اصفهان، تبریز و بندرعباس است که بر اساس قیمت روز 4 شهریور ماه یعنی آخرین روز قبل از پذیره نویسی واحدهای این صندوق با حداقل 20 درصد تخفیف به مردم ارائه می‌شود.

همچنین با توجه به اینکه روند بازار بورس دوباره به روند رو به رشد تبدیل شد به مردمی که می‌خواهند در این بازار حضور پیدا کنند اکیدا توصیه می‌شود از پس‌اندازهای خود استفاده کرده تا نیاز فوری به فروش این دارایی‌ها پیدا نکند و همچنین برای خرید سهام حتما از افراد متخصص و مورد اعتماد و امین استفاده کنند و به هیچ وجه از جوسازی و شایعه سازی در فضای مجازی پیروی نکنند.

این نکته قابل توجه است که سرمایه‌‌گذاری در بورس الزاما همراه با ریسک و سود و زیان است، بنابراین اولا در خرید سهام با مطالعه و دقت و شناخت شرکت مورد نظر وارد شوند و ثانیا برای فروش سهام خود به هیچ وجه عجله نکنند که مجبور باشند دارایی خود را با ضرر بفروشند.

به هرحال همه بررسی کارشناسان نشان می‌دهد که بازدهی سرمایه‌گذاری در بازار بورس نسبت به همه بازارهای رقیب مانند مسکن، سکه، ارز و طلا در بلند مدت بیشتر است. بنابراین سرمایه‌گذاران با تحمل و تحلیل وارد این بازار شوند.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  14  =  22