عرضه سنگین ارز از در بازار

طبق اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم از بازار ارز، طی روزهای گذشته عرضه‌های سنگین ارز در بازار ادامه داشته و امروز نیز ۲۳۹ میلیون دلار در نیما عرضه شده است.

همزمان با تشدید نوسانات ارزی بازارساز نیز سعی دارد با سیاست های ارزی و البته تعادل در عرضه و تقاضا از تنش های ارزی بکاهد.

یکی از اقدامات بانک مرکزی در روزهای پر تنش بازار ارز مدیریت عرضه و تقاضا بوده که از طریق عرضه های سنگین در بازار نیما انجام داده است؛ اما در روزهای اخیر بعد از برداشتن سقف فروش در سامانه نیما عرضه های ارز از سوی صادرکنندگان نیز نسبت به قبل با افزایش همراه شده است.

برهمین اساس امروز نیز 239 میلیون دلار در بازار نیما عرضه شده که 170 میلیون دلار آن مورد معامله قرار گرفته است؛ اطلاعات دریافتی خبرنگار تسنیم نشان میدهد که درحالی قبلاً عرضه‌های سنگین در بازار از سوی بازارساز انجام میشد در هفته ای که گذشت سهم صادرکننده ها و فعالان اقتصادی در میزان عرضه در بازار نیما بسیار بیشتر بوده است.

فعالان بازار ارز می گویند: سیاست های اخیر ارزی بانک مرکزی بخصوص برداشته شدن سقف فروش نیما و آزادشدن فروش ارز توسط پتروشیمی ها در صرافی های آزاد منجر به افزایش عرضه ارز در بازار شده است.

تشدید نوسانات ارزی و ورود دلار به کانال 27 هزار تومان موجب شد تا بازارساز تصمیم جدی برای مدیریت عرضه و تقاضا بگیرد و برهمین اساس علاوه بر افزایش عرضه در بازار با برداشتن سقف فروش در سامانه نیما، از سرگیری فروش ارز سهمیه‌ای و کاهش اختلاف دلار در بازار رسمی و آزاد مقدمات کاهش قیمت‌ها را در بازار ارز فراهم کرد.

علاوه براین بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه جدیدی اعلام کرد که فروش ارز پتروشیمی ها در صرافی های مجاز غیربانکی آزاد شده است و فعالان بازار ارز بر این باورند که این تصمیم می تواند اثرات خوبی در کاهش تنش های ارزی داشته باشد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

95  −  91  =