کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۳۹۹/07/01

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز هم روند کاهشی در پیش گرفت و در پایان معاملات با ریزش 13965 واحد روبرو شد.

بورس اوراق بهادار تهران که این روزها روند کاهشی در پیش گرفته، بعد از ریزش شدید در دو روز گذشته امروز هم با ریزش قابل توجه روبرو شده و شاخص کل بازار در پایان معاملات امروز با کاهش 13 هزار و 965 واحد به رقم یک میلیون و 581 هزار و 195 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن امروز با کاهش 3030 واحد به رقم 412 هزار و 877 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 5 میلیون و 927 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 10 و نیم میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون نوبت معامله و به ارزش 11 هزار  820 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


روند یکساله شاخص بورس

امروز عمده شاخص‌های بورس کاهشی بودند، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و نیز شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی هر کدام 88 صدم درصد عقب‌نشینی کردند.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر یک 73 صدم درصد عقب نشینی کردند.

شاخص آزاد شناور 1.42 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 1.66 درصد افت کرد و فقط شاخص بازار دوم بورس 31 صدم درصد رشد داشته است.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس و هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تامین بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای ملی مس،‌فولاد مبارکه، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت تهران و گل‌گهر به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس شامل بانک ملت، پالایش نفت اصفهان، فولاد مبارکه، ایران خودرو، ملی‌مس ایران، پتروشیمی سرمایه ایرانیان و گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو بودند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 113 واحد رشد کرده وبه رقم 17 هزار و 712 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در فرابورس است به  یک میلیون و 157 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 1.4 میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب 390 هزار نوبت معامله و به ارزش 4هزار و 87 میلیارد تومان داد و ستد کردند که مجموعه ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از 15 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.

امروز نمادهای آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، صباتامین، بانک دی و پتروشیمی مارون، بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه و ذوب‌آهن بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در فرابورس شامل بانک دی، پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌گذاری صباتامین، ذوب‌آهن اصفهان، پتروشیمی زاگرس و توسعه وعمران استان کرمان بوده‌اند.

برخی کارشناسان توصیه می‌کنند سرمایه‌گذاران از افت شاخص هراس نداشته باشند و با صبر می‌توانند در آینده به سوددهی برسند، زیرا افت شاخص و رشد آن طبیعی است و سهامداران نگران نباشند، بررسی روند بلند مدت یک ساله تا 5 ساله بین بورس و بازارهای موازی نشان می‌دهد،‌بازدهی سرمایه در بورس بشتر از بازار سکه و ارز و مسکن بوده است.

همچنین کارشناسان تاکید می‌کنند، سهام شرکت‌های صادراتی حاضر در بورس به خاطر افزایش قیمت دلار در آینده ارزنده‌تر می‌شوند و احتمال رشد شاخص بورس در روزهای آینده بسیار زیاد است.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  47  =  51