سرمایه گذاران بیت کوین امیدوار شدند

بیت کوین به کجا خواهد رسید؟

اگرچه بیت کوین یک فناوری و دارایی جدید است، اما بسیاری از سرمایه‌گذاران به مولفه‌های پولی و اقتصادی قدیمی برای بیان اهمیت بیت کوین رجوع کرده‌اند.

یکی از این مولفه‌ها، استاندارد برتون وودز (Bretton Woods standard) است که ارزهای برتر جهان را با دلار متناظر می‌کند.

اخیرا، صندوق بین‌المللی پول از برتون وودز جدیدی خبر داده است.

کریستالینا جورجیوا (Kristalina Georgieva) رییس جدید IMF گفته است که شیوع جهانی ویروس کرونا نشان می‌دهد که سیستم پولی جهان باید بازبینی و اصلاح شود.

وی گفت:

امروز با برتون وودز جدیدی مواجه هستیم. شیوع ویروسی که جان بیش از نیم میلیون انسان را گرفته است. فاجعه اقتصادی که اقتصاد جهان را ۴.۴ درصد کوچکتر خواهد کرد و سال آینده ۱۱ تریلیون دلار ضرر به همراه خواهد داشت.

اگرچه این سخنان کمی مبهم به نظر می‌رسیدند اما رائول پال (Raoul Pal) مدیرعامل Real Vision گفته است که سخنان جورجیوا نشانه‌ای از این است که محرک مالی در پیش داریم. وی گفت:

 

در سخنان اخیر درباره برتون وودز به تغییر عظیم پیش‌رو اشاره شده است اما شفافیت زیادی درباره امکان‌پذیر بودن محرک‌های مالی از طریق مکانیزم‌های پولی وجود ندارد. ارز فیات در سراسر جهان نسبت به دارایی‌های فیزیکی و امن، کم ارزشتر خواهند شد. این موضوع بدان معنا است که طلا و مخصوصا بیت کوین به روشی برای مقابله و محافظت از کاهش ارزش ارزهای سنتی تبدیل خواهند شد.

رائول پال در توییتر خود گفت موضوع مهم:

اگر معتقدید که ارزهای دیجیتال بانک‌های مرکزی عرضه نخواهند شد، از اتفاق مهم و بزرگ آینده غافل هستید. CBDC ها بزرگترین تغییر و اصلاح سیستم پولی جهانی از زمان برتون وودز تاکنون خواهد بود.

بیت کوین به کجا خواهد رسید؟

در بحبوحه این استاندارد جدید، بیت کو‌ین می‌تواند به عنوان راه خروج یا دارایی امن در مقابل ریسک‌های تورمی عمل کند.

رائول پال معتقد است که قیمت بیت کوین می‌تواند به ۱۰۰,۰۰۰ دلار و حتی بیشتر برسد زیرا بیت کو‌ین و ارزهای دیجیتال خود را به عنوان دارایی‌های جایگزین ثابت کرده‌اند.

وی در ادامه گفت که ارزش بازار بیت کوین می‌تواند در سال‌های آتی از ارزش بازار ۱۰ تریلیون دلاری طلا پیشی بگیرد.

منبع: میهن بلاک چین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  27