بازارها انتخابات آمریکا را پیشخور کردند

بازار سرمایه در چندین هفته گذشته با ریزش خود به پیشواز جو بایدن رفته است و برنده شدن جو بایدن در انتخابات آمریکا را پیشخور کرده است.

بازار سرمایه در چندین هفته گذشته با ریزش خود به پیشواز جو بایدن رفته است و برنده شدن جو بایدن در انتخابات آمریکا را پیشخور کرده است و اما بازار های دلار، طلا، خودرو به پیشواز دونالد ترامپ رفته اند و برنده شدن دونالد ترامپ در انتخابات را پیشخور کرده اند.

 پیروزی جو بایدن
در صورتی برنده شدن جو بایدن که تا کنون احتمال آن بیشتر است فشار هیجانی کوتاه مدت و کمتری به بازار سرمایه خواهد آمد چون به پیشواز برنده شدن او‌ رفته است و ریزش برنده شدن او را قبل از انتخابات انجام داده است و احتمالا فشار و ریزش زیادی را به بازار های دلار، طلا، خودرو که رشد عجیبی داشته اند و بازنده بودن جو بایدن را پیش بینی و رشد قیمت خود را قبل از انتخابات انجام داده اند.

پیروزی دونالد ترامپ
در صورتی برنده شدن دونالد ترامپ که تا کنون احتمال آن کمتر است باعت رشد کم و هیجانی در بازار های دلار، طلا، خودرو خواهد شد چون به پیشواز برنده شدن او‌ رفته اند و رشد اصلی برنده شدن او را قبل از انتخابات انجام داده اند. این باعث ثابت دلار بالای ۳۰ هزار تومان (متاسفانه) خواهد شد و بازار سرمایه که از یک طرف از تورم کنونی جامانده است و از طرف دیگر تورم انتظاری را پیش روی خود می بیند باعث رشد این بازار و افزایش شدید قیمت سهام خواهد شد.

 نتیجه گیری
در شرایط کنونی اگر به واقعیات نگاه کرد به نظر می رسد بازار سرمایه و سرمایه گذاری در سهام بعد از این ریزش اخیر نسبت به سایر بازارها همچون دلار، طلا، خودرو که بر خلاف بازار سرمایه رشد بسیار زیادی را تجربه کرده اند کم ریسک تر و ارزان تر است. (کلیات بازار را عرض می کنیم نه سهام های خاصی را )

 پی نوشت : انتخابات آمریکا سیزده آبان ماه تمام می شود و از چند هفته گذشته شرکت در این انتخابات به صورت پستی شروع شده است که آمار از مشارکت بالا در انتخابات پستی خبر می دهد و تا کنون طبق نظر سنجی ها احتمال پیروزی جو بایدن بیشتر است اما قطعیتی در آن وجود ندارد و هنوز فرصت کافی برای تغییر رای نامزد ها وجود دارد و همچنان باید منتظر آرای نهایی بود.

منبع: اقتصادبرتر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  2  =  5