نشریه بیمه داری نوین بیست شد

نشریه تخصصی بیمه داری نوین با انتشار جدیدترین شماره خود با سرتیتر “ریشه ها” با مدیر مسئولی محمود فراهانی و سردبیری آزاده محسنی به عدد بیست رسید.

به گزار ش ریسک نیوز، بیستمین شماره نشریه تخصصی بیمه داری نوین با سرتیتر ریشه ها با مدیر مسئولی محمود فراهانی و سردبیری آزاده محسنی در پنج پرونده مبسوط منتشر شد.

سرمقاله این شماره با عنوان "پارادایم های جدید نظارت" با قلم آزاده محسنی و "محرکهای توسعه بیمه های زندگی در گرداب کرونا" با قلم مجید تقی لو منتشر شده است.

معرفی سه چهره ماندگار

نشریه بیمه داری نوین با هدف حفظ حافظه شفاهی صنعت بیمه و ثبت وقایع بیمه گری در ایران با سه تن از خبرگان صنعت بیمه گفت‌وگویی خواندنی به انجام رسانده است.

معرفی سه چهره ماندگار از سوی نشریه بیمه داری نوین سرآغازی برای معرفی سایر خبرگان صنعت خواهد بود.

استادان هادی دستباز، سید مهدی علوی و احمد شفیعی هنجنی سه چهره اثرگذار صنعت بیمه هستند که در دوران پیش از انقلاب، دوران انقلاب و دوران جنگ خاطرات منحصر بفردی را از بازار بیمه بازگو کرده اند که می تواند درسی برای آیندگان باشد.

این گفت‌وگو با عنوان "اعتبار ایرانی" منتشر شده است.

شرکت‌ها / کفه قضاوت

در این پرونده صورتهای مالی شش ماهه بیمه گران در میزگردی با عنوان "گمراه نشو" و با حضور سید رسول تاجدار عضو هیات مدیره بیمه ایران، کامبیز پیکارجو مدیرعامل بیمه آرمان و نیما نورالهی مدیرعامل بیمه تجارت نو مورد بررسی قرار گرفت.
این میزگرد می تواند اطلاعات قابل توجهی در خصوص وضعیت عملکرد شش ماهه شرکتهای بیمه و چشم انداز 1400 را در اختیار مخاطبان قرار دهد.

همچنین در این پرونده در گزارشی با قلم کامبیز پیکارجو و با تیتر اعداد پفکی زوایائی از وضعیت صورتهای مالی صنعت بیمه مورد بررسی قرار گرفته است.

در این پرونده در گزارشی با عنوان صور‌‌ت‌های دوست داشتنی، عملکرد مقایسه ای شرکتهای بیمه در شش ماهه نخست سال بررسی شده است.

این پرونده با دو گزارش تحلیلی و آماری با عنوان های لبخند سرمایه و جفت شش ناگزیر به پایان می رسد. 

ثالث/ شخص چهارم

پرونده ثالث با میزگردی منحصر بفرد و جالب آغاز می شود که وضعیت تقلب و تخلف در صنعت بیمه را به چالش می کشد، این میزگرد خواندنی با عنوان "ابرکلاه تقلب" با  حضورعلی اکبر ترکاشوند مدیر کل دفتر مرکزی حراست بیمه مرکزی، قاسم نعمتی مدیر کل اداره فاوا بیمه مرکزی، عباس خسروجردی مدیر کل نظارت بر بیمه های زندگی بیمه مرکزی، محمد تقی فضل هاشمی مدیر بیمه های اتومبیل بیمه آسیا و جعفر سلطانی   مدیریت بیمه های اتومبیل بیمه پارسیان برگزار شده است.

در این پرونده وضعیت تقلب و خسارات پرداختی غیر واقعی در گزارشی با عنوان "ده هزار میلیارد تومان رقمی نیست" مورد بررسی قرار گرفته است.

در گزارش دیگر با عنوان "ضریب جذاب" عملکرد شرکتهای بیمه در رشته ثالث در نیمه اول سال 99 بررسی شده است.

فناوری / داده پرورده

در پرونده فناوری گفت‌وگو با یوسف قلاتی رئیس هیات مدیره و معاون محصول شرکت فناوران وضعیت فناوری اطلاعات در صنعت بیمه بررسی شده است.

همچنین در گزارشی با عنوان زیست به وقت کراینشورنس به روندهای توسعه سامانه یکپارچه بیمه گری در دنیا نگاهی مبسوط شده است.

بیمه باران در بوته نقد

شاید بتوان گفت پرونده بیمه باران در بوته نقد یکی از پرونده های منحصربفرد این شماره است چرا که محصول یک شرکت بیمه تخصصی برای اولین بار در صنعت بیمه در بوته نقد و بررسی گذاشته شده است.
این پرونده می تواند برای شرکتهای ارائه دهنده بیمه های زندگی و کارشناسان و متخصصین اکچوئری مفید و اثر گذار باشد.

این پرونده با میزگردی آموزشی و خواندنی با حضور هادی دستباز کارشناس صنعت بیمه، علیرضا هادی، مدیرعامل بیمه باران، سروناز درواری مدیر بیمه های زندگی باران و محمد غلامرضایی مدیر توسعه و راهبری بیمه باران به زوایای مختلف بیمه نامه ترنم می پردازد.

در این پرونده همچنین دو گزارش با عنوان چترها را باید بست و معتبر ترین بیمه زندگی به انواع بیمه های زندگی در بیمه باران می پردازد.

همچنین در گزارشی با عنوان کرونا سکوی تحول، مسیر بیمه های زندگی دردهه آتی بررسی شده است.

بیمه سهام / فرصتهای بورس

در آخرین پرونده به عنوان پیشنهاد از سوی نشریه بیمه داری نوین بررسی فرصتهای بیمه در بازار سهام در میزگردی با عنوان "ریسک های مهارشدنی" با حضور نادر صفاجو عضو هیات مدیره بیمه پارسیان، اسماعیل داورپناه مشاور مدیرعامل بیمه رازی، حمیدرضا شماخی مدیر سرمایه گذاری بیمه نوین و حمید دیانت پی عضو هیات مدیره شرکت ایران ارقام به بررسی بیمه سهام و باید و نبایدهای آن پرداخته شده است.

در گزارشی با عنوان بیمه سهام چیست و چرا بدان نیازمندیم زوایای ایجاد این نوع پوشش بیمه ای بررسی شده است.

در پایان لازم است تا در بیستمین شماره نشریه بیمه داری نوین از نویسندگان این نشریه مهندس احسان خدیو، مهندس حسن خضوعی و مهندس حسین عابدی، مترجم و محقق سعیده فتحی مغانلو، مدیر هنری مهدی قربانی تبار، دبیر اجرایی حسین غیوری، عکاسان سعید عامری و فائزه حمیدیا، ویراستار فاطمه غریبی ابر، ویرایش تصاویر علیرضا تاجیک و مدیر بازرگانی و روابط عمومی لادن قناد کمال تشکر را ابراز نمائیم. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

5  ×    =  35