قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۹/۰۹/۰4

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۹ درصد کاهش به ۱۸۲۵ دلار و ۲۰ سنت رسید که پایین ترین رقم طی ۴ ماه گذشته بوده است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از رویترز، در حالی که خبرهای مثبت در مورد ساخت سومین واکسن مقابله با کرونا و آمارهای امیدواکننده در مورد میزان تولید کارخانجات آمریکایی سبب تقویت امیدواری سرمایه گذاران به ترمیم سریع اقتصادی شده است، قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود.
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.69 درصد کاهش به 1825 دلار و 20 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت طلا با 2.2 درصد افت به پایین ترین رقم در طی 4 ماه گذشته رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در فوریه 2021 با 0.91 درصد کاهش به 1827 دلار و 30 سنت رسید.
در حالی که مقامات بهداشتی آمریکا برای آغاز واکسیناسیون ضد کرونا تا اواسط ماه دسامبر آماده می شوند، گفته می شود واکسن جدید ساخت شرکت آسترازنکا احتمالا ارزان تر و سریعتر از رقبایش قابل توزیع عمومی و گسترده خواهد بود.

آمارهای جدید نشان می دهد فعالیت های تجاری در آمریکا طی ماه نوامبر سریعترین رشد را در بیش از 5 سال گذشته تجربه کرده که ناشی از سریعترین افزایش میزان تولید از ماه سپتامبر تاکنون بوده است. این آمارها امید به ترمیم سریع اقتصادی را تقویت کرده است.
انتظار می رود جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا جانت یلن رئیس سابق فدرال رزرو را به سمت وزیر خزانه داری منصوب نماید، اقدامی که با استقبال سرمایه گذارانی مواجه شده است که تجربه وی را برای ترمیم اقتصاد بحران زده آمریکا مفید ارزیابی می کنند.
روز دوشنبه دولت ترامپ رسما به بایدن اجازه داد تا فرآیند انتقال قدرت به تیمش را آغاز کند. این اتفاق پس از آن رخ داد که پیروزی نامزد دموکرات در ایالت میشیگان تایید شد.
حجم دارایی های اس پی دی آر گلد تراست بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا دیروز با 0.6 درصد کاهش نسبت به روز جمعه به 1213.17 تن رسید.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  ×  4  =