زنجیره فعالیت های «پارسیان» تکمیل شد

با راه اندازی «اتکایی پارس»؛

بیمه پارسیان مجوز شرکت اتکایی خود را از بیمه مرکزی دریافت کرد و به این ترتیب زنجیره فعالیت های این شرکت اعم از بیمه عمومی، بیمه اتکایی و شرکت سرمایه گذاری تکمیل شد و به نظر می رسد اولیبن شرکت بیمه ای باشد که این رشته فعالیت های مرتبط را در زیر مجموعه خود دارد.

به گزارش ریسک نیوز زمزمه جداسازی فعالیت های اتکایی از بیمه های مستقیم چندی است که از صنعت بیمه به گوش می رسد .

چندی پیش بود که در جلسه مدیران عامل با رئیس کل بیمه مرکزی به جداسازی فعالیت اتکایی از شرکت های بیمه مستقیم اشاره شد و حتی تاسیس یک شرکت بیمه اتکایی قدرتمند با سهام داری همه شرکت های بیمه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

این موارد در حالی عنوان میشد که شرکت هایی مانند پارسیان و سامان از قبل تدارک راه اندازی شرکت های اتکایی را دیده بودند.

موضوع تحریم ها سبب شده بود که فعالان صنعت برای خروج از تنگناهای بیمه ای شیوه های مختلفی را مورد بررسی قرار دهند و بخش خصوصی توانست با حرکتی سریعتر به عبور از آن پاسخ دهد.

بنابراین به نظر می رسد، تحلیل شرایط بازار و نیازهای آتی از سوی برخی فعالان صنعت از این پس قدرت انتخاب بیشتری را به بیمه گران مستقیم خواهد داد.

بازار بیمه های اتکایی تا پیش از این به چند شرکت محدود بود و با حضور فعالان جدید در این حوزه این بازار انتخاب های بیشتری را در اختیار شرکت های بیمه ای قرار می دهد.

از سوی دیگر بیمه های اتکایی در حالی متولد می شوند که بخش عمده ای از بازار بیمه ای کشور در اختیار بیمه های خرد قراردارد و اتکایی به بخش محدودی از رشته های بیمه ای مربوط است، اما با این حال ضرورت اتکایی برای این سهم بازار انکار ناپذیر است.

برخی منابع خبری اذعان دارند که سرمایه بیمه اتکایی پارس که به تازگی مجوز خود را از بیمه مرکزی دریافت کرده است 350 میلیارد تومان است که در آینده ای نه چندان دور به 700 میلیارد تومان خواهد رسید.

سهام داران این شرکت جدید التاسیس گروه مالی پارسیان و در راس آن بیمه پارسیان است که ایده راه اندازی این مجموعه را ارائه داده است. بر این اساس «پارسیان» می رود تا با تکمیل زنجیره فعالیت های خود یکی از کاملترین هلدینگ های فعال در صنعت بیمه باشد.

راه اندازی شرکت های اتکایی در حالی مورد توجه سهام داران قرار گرفته است که تربیت نیروی انسانی برای این شرکت های تخصصی ضرورتی مهم و اساسی است.

قطعا پشتازی بخش خصوصی در بازار بیمه های اتکایی آنها را در تثبیت موقعیت در بازار کمک خواهد کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

4  +  4  =