افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۳۹۹/۱۰/۲۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز در روندی رو به رشد با افزایش 20 هزار و 822 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز از ابتدا روند رو به رشد را آغاز کرد، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 20 هزار و 822 واحد به رقم یک میلیون و 306 هزار و 714 واحد رسید.

همچنین شاخص کل بورس با معیار هم وزن با افزایش 6842 واحد به رقم 466 هزار و 653 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از 5 میلیون و 202 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش  از 10 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.5 میلیون نوبت معامله و به ارزش 11 هزار و 33 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 5 هزار و 291 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم معامله‌گران امروز در بورس و فرابورس بیش از 16 هزار و 324 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

امروز همه شاخص‌های بورس سبزرنگ بوده که نشان از رشد شاخص‌ها دارد، به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ ارزشی 1.6 درصد رشد کردند همچنین شاخص کل و شاخص قیمت با معیار هموزن 1.4 درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور 1.5 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 2.1 درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس با رشد یک درصدی روبه‌رو شد.

امروز نمادهای فولاد مبارکه، شستا، سرمایه‌گذاری غدیر، ملی‌مس، پالایش نفت اصفهان  و ایران‌خودرو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته‌اند و نماد پتروشیمی خلیج‌فارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.


روند یکساله شاخص بورس تهران

نمادهای پر تراکنش امروز شامل لیزینگ پارسیان، دارویی برکت، نفت تهران، صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، ایران‌خودرو و شرکت باما بوده‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل در پایان معاملات با رشد 227 واحد به رقم 19 هزار و 75 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به بیش از یک میلیون و 302 هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 2.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 731 هزار معامله و به ارزش 5 هزار و 291 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای صنعتی مینو، فولاد هرمزگان، ذوب‌آهن، صبا تأمین، مادیران، پتروشیمی تندگویان و پتروشیمی مارون به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل پتروشیمی ارومیه، دامپروری ملاردشیر، برق پیوندگستر پارس، سپیدار سیستم آسیا، سرمایه‌گذاری سپهر صادرات، توسعه مسیر برق گیلان و سرمایه‌گذاری پویا بوده‌اند.

با توجه به اینکه دستور وزیر صنعت مبنی بر اعمال نرخ فولاد با مأخذ 70 درصد قیمت کشورهای CIS اجرایی نشد امروز شاخص بورس مثبت شد، از طرفی بازار بورس به هر حال محل نوسان و تلاقی عرضه و تقاضات بنابر این سرمایه‌گذاران حتما به این نکته توجه داشته باشند که برای خرید و فروش سهام حتماً مطالعه، تحقیق و مشورت از افراد خبره و امین را در دستور کار قرار دهند و سرمایه‌گذاری در بورس حتما با پول پس‌انداز باشد که نیاز فوری به آن نباشد تا سرمایه‌گذار مجبور نشود، در شرایط ریزش بازار سهام خود را با زیان بفروشد.

از طرفی با توجه به حضور تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران حقیقی در قالب سهام عدالت قوانین بازار باید به نفع سهامداران خرد و پراکنده تغییر کند، از جمله اینکه سود سهام شرکت‌ها از طریق سامانه سجام و به صورت غیرحضوری واریز شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

88  −  78  =