قیمت جهانی طلا امروز ۱۳۹۹/۱۰/۲۳

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی بازارهای سهام آسیایی در واکنش به تحولات سیاسی واشنگتن و افزایش موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افزایش یافت و به ۱۸۴۷ دلار و ۹۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به پایینترین حد در شش هفته گذشته سقوط کرده بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، در ۱۸۴۷ دلار و ۳۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۸ درصد افزایش، در ۱۸۵۰ دلار بسته شده بود.

بازارهای سهام آسیایی در پی تلاش دموکراتها در مجلس نمایندگان آمریکا برای پیش بردن استیضاح دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در واکنش به محاصره هفته گذشته کنگره این کشور نزول کردند.

نیکلاس فراپل، مدیرکل جهانی شرکت "ای بی سی بولیون" در این باره اظهار کرد: تصویر کلان همچنان برای طلا مثبت است به همین دلیل به نظر می رسد بازار در وضعیت خرید در قیمت ارزانتر است اما درباره کف قیمت احتیاط می کند. قیمت طلا در کوتاه مدت همچنان در برابر دلار آمریکا و بازده اوراق خزانه آسیب پذیر است اما طلا در سطح ۱۸۳۰ دلار حمایت یافته و ممکن است از این سطح برای تحکیم و صعود به سطوح بالاتر استفاده کند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله نزدیک به بالاترین حد خود در ۱۰ ماه اخیر ایستاد و از قوی ماندن دلار حمایت کرده و به نوبه خود طلا را گران کرده است. بالا رفتن بازده اوراق قرضه، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و جذابیت سرمایه گذاری در آن را کمتر می کند.

بر اساس گزارش رویترز، در حالی که کشورها در تلاش برای سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون هستند، موارد جهانی ابتلا به ویروس کرونا به بیش از ۹۰ میلیون نفر رسید.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۸ درصد افزایش پیدا کرد و به ۲۵ دلار و ۱۱ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۲.۳ درصد افزایش، به ۱۰۵۵ دلار و ۲۳ سنت رسید. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۳۷۸ دلار و ۲۵ سنت بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

10  ×  1  =