همتی: کره جنوبی باید بدهی ایران را به‌همراه سود این پول برگرداند

رییس‌کل بانک مرکزی در قبال پیشنهاد مقام کره‌ای درباره آزادسازی دلارهای بلوکه‌شده ایران گفت: مشکل ما با ۲۰ یا ۵۰ میلیون دلار حل نمی‌شود و کره باید ۷ میلیارد دلار ایران را به‌همراه سود این پول برگرداند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، مذاکرات مقامات ایران با کره جنوبی برای آزادسازی منابع بلوکه‌شده ایران در کره روز گذشته به‌صورت رسمی در بانک مرکزی انجام شد. 7 میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی سالهاست در کره جنوبی بلوکه شده است و کره به‌بهانه تحریم آمریکا از آزادسازی این منابع امتناع می‌کند.

این درحالی است که مسئولان بانک مرکزی و وزارت امور خارجه در دیدار با هیئت کره‌ای تأکید کرده‌اند که منتظر روی کار آمدن بایدن نباشند و پول‌های ایران را فوراً برگردانند.

در دیدار عبدالناصر همتی رئیس‌کل بانک مرکزی ایران با چوی جونگ کان، قائم‌مقام وزیر امور خارجه کره جنوبی راه‌های وصول این پول بررسی شد.

در این جلسه مقام کره‌ای پیشنهاد داده است که به‌ازای این پول آمبولانس و کیت تشخیص کرونا به ایران بدهد اما همتی رئیس‌کل بانک مرکزی ضمن مخالفت با این پیشنهاد اعلام کرده است که "مشکل ما با 20 یا 50 میلیون دلار حل نمی‌شود و کره باید 7 میلیارد دلار ایران را به‌همراه سود این پول برگرداند، چراکه هم‌اکنون کره در حال استفاده از منابع ایران است."

ایران از این پول تمایل دارد برای غذا، دارو و کالاهای مورد نیاز خود استفاده کند ولی کره با پیشنهادهای واهی خود سعی در فرافکنی دارد چراکه ایران الآن خود تولیدکننده کیت کروناست و نیازی به کیت‌های کره‌ای ندارد.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

29  −  24  =