قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۰/۲۷

قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰.۹۸ درصد کاهش به ۱۸۲۸ دلار و ۴۵ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از رویترز، در حالی که روند ترمیم ارزش دلار ادامه دارد و بر جذابیت بازار طلا برای سرمایه گذاری تاثیر منفی گذشته است و در حالی که رئیس جمهور منتخب آمریکا از یک بسته محرک مالی 1.9 تریلیون دلاری رونمایی کرده است، قیمت طلا روز جمعه شاهد کاهش بیش از یک درصدی بود و در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با 0.98 درصد کاهش به 1828 دلار و 45 سنت رسید. قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز جمعه برای تحویل در ماه فوریه با 1.16 درصد افت به 1829 دلار و 90 سنت رسید.

شاخص ارزش دلار این هفته شاهد رشد بود و در مسیر بیشترین رشد هفتگی از اکتبر 2020 قرار گرفت. این مسئله سبب گران شدن طلا برای خریدارانی شده که با ارزهای غیردلاری خرید می کنند.

سوکی کوپر تحلیلگر بانک استاندارد چارترد در این باره گفت: «تقویت ارزش دلار و بالا رفتن سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شده تا قیمت طلا اصلاح شود.» وی افزود: «بازار طلا بین خرید های بلندمدت به پشتوانه رشد انتظار تورمی ناشی از اقدامات محرک مالی و فروش های کوتاه مدت به دلیل تقویت ارزش دلار و نگرانی ها از تغییر سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا گرفتار شده است.»

میزان سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا روز جمعه در نزدیکی بالاترین رقم های 10 ماه اخیر که اوایل هفته به ثبت رسیده بود باقی ماند.

تای وونگ تحلیلگر بازار طلا در موسسه بی ام او گفت: «دولت بایدن از افزایش هزینه های دولت آمریکا حمایت خواهد کرد…. اما به نظر می رسد که مقاومت های کوتاه مدت ناشی از ترمیم دلار و نگرانی ها از بالاتر رفتن سود اوراق قرضه سبب شده تا بازار طلا تضعیف شود.»

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  46  =  50