بورس خونین و وزیری که در حال نقل و انتقالات در صنعت بیمه است

در حالیکه سهامداران امروز در مقابل سازمان بورس تجمع کردند و خواستار رسیدگی مسوولان بودند و از طرفی مجلس اولتیماتوم یک هفته‌ای به وزیر اقتصاد جهت شفاف‌سازی ریزش بورس داده است اما گویا وزیر اقتصاد سرگرم نقل و انتقالات مدیریتی در صنعت بیمه است.

به گزارش ریسک نیوز ، امروز بازار سرمایه با کاهش 36هزار واحدی  در شاخص در حالی روی عدد یک میلیون و 149 هزار واحد متوقف شد که سهامداران متضرر با تجمع اعتراضی مقابل ساختمان بورس، پرچم بورس را پایین کشیدند.

همچنین امروز خبرگزاری فارس در خبری  از اولتیماتوم یک هفته‌ای  مجلس به وزیر اقتصاد جهت شفاف‌سازی ریزش بورس خبر داد.

حاجی‌دلیگانی نماینده مجلس گفت : در روزهای اخیر بیش از ۵۰۰ پیامک از مردم رسیده که همگی از ریزش روزهای اخیر در ارزش سهام بورس گله‌مند و خواستار رسیدگی به این وضعیت بودند.

به گفته این نماینده مجلس وضعیت حاکم بر بورس یا معلول سوءمدیریت است و یا این که خط نفوذی در بورس شکل گرفته و به دنبال ایجاد نارضایتی میان مردم است.

وی به فارس گفت : چنانچه وزیر اقتصاد ظرف یک هفته آینده نسبت به شفاف‌سازی و تعیین تکلیف بورس اقدام نکند، از ابزارهای نظارتی همچون شکایت در قالب ماده ۲۳۴ و تحقیق و تفحص موضوع را مورد پیگیری قرار می‌دهیم.

از طرف دیگر امروز در پی تجمع زیان دیدگان سهامدار به سازمان بورس جهت احقاق حق خود،قاضي زاده هاشمي نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در توئيتي نوشت؛ در آخرین جلسه با آیت‌الله رئیسی گزارش تخلفات در بازار سرمایه را ارائه کردم که ایشان با ابراز تأسف از زیان‌های وارد شده به مردم، خواستار تهیه گزارشی مستند از جزئیات تخلفات و ترک فعل‌های صورت گرفته در بازارسرمایه شد

‏به گفته وی این گزارش تهیه شد و امروز طی نامه‌ای به آیت‌الله رئیسی تقدیم کردم.

همه این وقایع و ورود مجلس به وضعیت نابسامان بورس در حالی است که وزیر اقتصاد در روزهای اخیر اقدامات مختلفی در راستای تغییر و تحولات مدیریتی در صنعت بیمه را کلید زده است.

تغییرات در بیمه ایران و به دنبال ان شرکتهای بیمه خصوصی و صندوق خسارات بدنی این سوال را در میان فعالان اقتصادی ایجاد کرده که در شرایط خطیر فعلی که وضعیت نابسامان بورس دچار خدشه شده و بسیاری از سهامداران حقیقی را دچار زیان کرده، ایا وزارت اقتصاد در چینش برنامه های کاری خود موارد اهم و فی الاهم را در دستور کار قرار داده است؟

تابلوی خونین بورس و حضور بی شمار سهامدارن معترض  که در شبکه های اجتماعی و رسانه ها منتشر شد و در نهایت با اولتیماتوم مجلس به وزیر اقتصاد روبرو گردید ، علامت سوال بزرگی بر تغییرات در صنعت بیمه ایجاد کرده که در حالیکه بازار سرمایه دچار نابسامانی و نیازمند رسیدگی و پیگیری است، تمرکز وزیر اقتصاد بر چند جابجائی در صنعت بیمه در اوضاع خطیر فعلی چه معنائی می تواند داشته باشد.

حال باید دید وزیر اقتصاد چگونه می خواهد پس از هفته ای که مشغول نقل و انتقالات در صنعت بیمه بوده ، اولتیماتوم یک هفته ای مجلس را به سرانجام برساند و آیا فرصتی برای وی، جهت ساماندهی به بازار سرمایه  و شفاف سازی که مجلس خواستار ان است، باقی خواهد بود؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =