قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۱۱/۱۴

طلا در معاملات روز سه شنبه بازار آسیا با کاهش قیمت روبرو شد اما توجهات همچنان به نقره متمرکز شده و سرمایه گذاران در حال سودگیری از افزایش قیمت روز گذشته هستند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بهای اونس طلا در معاملات روز جاری با ۰.۲۸ درصد کاهش، به ۱۸۵۸ دلار و ۶۵ سنت رسید. بهای هر اونس طلا در معاملات روز دوشنبه بازار آمریکا با ۱۳ دلار و ۶۰ سنت معادل ۰.۷ درصد افزایش، در ۱۸۶۸ دلار و ۹۰ سنت بسته شد.

قیمت نقره روز گذشته حداکثر ۱۱.۲ درصد افزایش یافت و تا نزدیک رکورد فوریه سال ۲۰۱۳ پیشروی کرد. این فلز ارزشمند در پی هجوم سرمایه گذاران غیرحرفه ای که تحت تاثیر پیامهای ارسال شده در پلتفرم ردیت وارد بازار شده اند، صعود کرده است.

در زمینه اقدامات محرک مالی، امیدها به بسته محرک مالی آمریکا پس از دیدار دو ساعته روز دوشنبه بین جو بایدن، رییس جمهور آمریکا و گروهی از سناتورهای جمهوریخواه برای بحث درباره کاهش میزان بسته پیشنهادی تقویت شد.

بایدن گفت اگرچه این دیدار بسیار سازنده بود اما بسته کوچکتر، بحران کووید ۱۹ را حل نمی کند و روی بسته ۱.۹ تریلیون دلاری که در ژانویه معرفی کرده بود پافشاری کرد. در این بین نمایندگان دموکرات در حال برنامه ریزی اقدامی برای دور زدن جمهوریخواهان و به تصویب رساندن این بسته هستند.

بر اساس گزارش اینوستینگ، در این بین هند به منظور تقویت تقاضای مصرفی و مقابله با قاچاق، تعرفه واردات طلا و نقره را کاهش داد. انجمن طلای هند اعلام کرد مصرف طلا در این کشور حدود یک پنجم در سال ۲۰۲۰ کاهش داشته است.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

37  −  34  =