نظر رئیس کل بیمه مرکزی در خصوص تغییرات پیاپی مدیران عامل در صنعت بیمه / از مدیران خارج از صنعت استقبال می کنیم

غلامرضا سلیمانی ، رئیس کل بیمه مرکزی ضمن ارایه راهکاری جهت کاهش تغییرات پیاپی مدیران عامل در صنعت بیمه می گوید:ما از مدیران خارج از صنعت بیمه که در رشته های حسابداری، آمار، آی تی و سایر رشته های مهم اقتصادی تحصیل کرده اند استقبال می کنیم تا به صنعت بیمه بیایند.

به گزارش ریسک نیوز غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی در نشست خبری در پاسخ به سوال بیمه  داری نوین که ارزیابی شما به عنوان ناظر بازار بیمه در خصوص تغییرات پیاپی مدیریتی در صنعت بیمه در قیاس با سایر صنایع چیست، اذعان داشت:البته شرکتهای بیمه در حال رشد هستند و سیاست ما این است که نیروهای مدیریتی جدیدی به صنعت بیمه بیایند و صنعت را توسعه دهند .

وی افزود: ما از مدیران خارج از صنعت بیمه که در رشته های حسابداری، آمار، آی تی و سایر رشته های مهم اقتصادی تحصیل کرده اند استقبال می کنیم تا به صنعت بیمه بیایند و سبب رشد و ارتقا صنعت شوند.

رئیس کل بیمه مرکزی تغییرو اصلاحات اساسنامه شرکتهای بیمه  را راهکاری برای کاهش تغییرات پیاپی مدیریتی دانست و گفت:بر اساس اصلاحات صورت گرفته در اساسنامه شرکتهای بیمه ازین به بعد افراد حقیقی عضو هیات مدیره خواهند شد نه افراد حقوقی این افراد حقیقی هم مدیران با کیفیت تری خواهند بود و هم از تغییرات پیاپی مدیریتی جلوگیری می کند.

به گفته وی بر اساس این اصلاحات اگر سازمانها و سهامداران بخواهند  قبل از دو سال مدیریتی، فرد را تغییر دهند امکان پذیر نیست بلکه باید مجمع فوق العاده تشکیل دهند و این امر سبب می شود تغییرات یکباره و ناگهانی که در صنعت بیمه شاهد ان هستیم کمتر ایجاد شود.

وی در عین حال تاکید کرد:ما همچنان از ورود افراد نخبه و مجرب از خارج از صنعت بیمه استقبال می کنیم.

اسامی مدیران دارای نمره منفی را افشا نمی کنیم

رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به ریسک نیوز که چرا اطلاعات مربوط به کمیته ارزیابی عملکرد کارکنان کلیدی موسوم به نمره منفی منتشر نمی شود و آیا جز اطلاعات محرمانه است گفت : لزومی بر افشا این اطلاعات وجود ندارد.

به گفته وی  مدیرانی که نمره منفی می گیرند ممکن است پس از مدتی رفتارهای خود را تصحیح کرده و از دایره نمره منفی خارج شوند و نمره آنها مثبت شود در این راستا دلیلی ندارد که اسامی رسانه ای و منتشر شود .

چرا سامانه آمار عملکرد شکایات شرکت های بیمه از دسترس خارج شده است؟

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی در پاسخ به سوال دیگر ریسک نیوز که در سنوات گذشته آمار عملکرد سامانه شکایات بیمه مرکزی در دسترس عموم قرار داشت و یکی از عوامل انتخاب شرکتهای بیمه برای اخذ بیمه نامه توسط بیمه گذاران بود اما پس از حضور جنابعالی این آمار از دسترس خارج شده، اینگونه توضیح داد و اذعان کرد:بازرسین بیمه مرکزی شکایت وارده به شرکتهای بیمه را بررسی می کنند، طبق تلفن اعلامی نیز شکایات اخذ می شود، اینکه چقدر ازین شکایت درست است و چقدر کم و یا زیاد شده همگی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ملاکهای ارزیابی شرکتهای بیمه تعداد و میزان شکایات از آنهاست ، گفت:هر ساله اراده کل بررسی شکایات اینها را گزارش می دهد و برای شرکتهای بیمه ارسال می کند.

وی در پاسخ بدین سوال که چرا سامانه آمار عملکرد شکایات شرکت های بیمه از دسترس خارج شده متعهد شد که این موضوع را بررسی و پیگیری می کند.

رییس کل بیمه مرکزی در این نشست خبری همچنین از عملکرد رضایی مدیر عامل سابق بیمه ایران دفاع کرد و گفت: ایشان در بحث کاهش زیان انباشته و جبران کسری ذخایر موفق عمل کرد ضمن اینکه ۲۵۰۰ میلیارد تومان ذخیره لازم جهت کسری ذخایر منظور گردید.

غلامرضا سلیمانی رییس کل بیمه مرکزی  در خصوص شکایت بیمه ایران از شرکت زیر مجموعه خود یعنی کارگزاری بورس بیمه ایران و تخلفات مالی این شرکت می گوید: در این خصوص شنیده ام و اگر خلافی انجام شده باشد مراجع قانونی رسیدگی می کنند و توسط بازرسی ، دیوان محاسبات و قوه قضاییه بررسی می شود منتظر حکم دستگاه قضا هستیم که این امر چقدر بر اساس مستندات است و رای چه خواهد بود.

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه انتصاب بهزاد پور معاونت بیمه مرکزی بر مدیر عاملی صندوق خسارات بدنی را تایید کرد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  85  =  89