با عاشقان خطر و بازیگران جدید در تله ارز

بیست و دومین شماره نشریه بیمه داری نوین منتشر شد؛

بیست و دومین شماره نشریه بیمه داری نوین منتشر شد تا نمائی از صنعت بیمه در انقلاب ، دوران جنگ، سازندگی و … را پیش روی دیدگان ما گشاید و البته چهار پرونده مبسوط که از تله ارز، بازیگران جدید ، فناوری و تعالی برای همه می گوید.

به گزارش ریسک نیوز، بیست و دومین شماره نشریه بیمه داری نوین در چهار پرونده به مدیر مسوولی محمود فراهانی و سردبیری آزاده محسنی منتشر شد.

این شماره را با چهار سرمقاله از محمود فراهانی ، آزاده محسنی، علی سلطانی و حمیدرضا نورعلیزده با عنوان های ضرورت پیش بینی جهان پیش بینی ناپذیر، بازیگران جدید یا بازیگردانان جدید، اگریگیتورها بازیگران جدید صنعت بیمه وراهبرد تحول دیجیتال از ذهن تا عمل آغاز می کنیم.

در  ادامه و در راستای تداوم راهبرد نشریه بیمه داری نوین در پیاده سازی تاریخ شفاهی صنعت بیمه با سه پیشکسوت این عرصه محمد آسوده ، مدیر عامل بیمه اتکائی ایرانیان ، حسین کریم خان زند مدیر عامل بیمه نوین و عبدالمحمود ضرابی عضو هیات مدیره بیمه کارآفرین گفتگو کردیم.

این گفتگو می تواند نکات منحصر بفردی برای جوانان صنعت که در سالهای اخیر به میدان بیمه آمده اند ، جالب باشد؛ کوشش و خطاهائی که حاصلش اگر در کفه ترازو قرار گیرد، قطعا می تواند به تجربه اندوزی نسل جدید کمک رساند.

حکایات جالب مدرسه عالی بیمه ، تاسیس هتل عباسی بیمه ایران ، دوران سازندگی و اصرار ها برای عدم اجرای خصوصی سازی و حتی داستان جالب تاسیس برخی شرکتهای بیمه خصوصی را از زبان سه پیشکسوت  به رشته تحریر در آوردیم.

پرونده اول/ خسارتهای پردردسر

شرکتهای بیمه در مورد پرتفوهای ارزی چه راهبردی در پیش می کشند ؟ این سوالی است که با تلاطم نرخ ارز  ذهن بسیاری از فعالان را مشغول کرده است.

در همین زمینه میزگردی با عنوان تله ارز را با حضور محمد زاهد نیا، معاونت فنی بیمه ایران، امید میرآقازاده مدیر کل حساب ها و ذخائر بیمه مرکزی ، مجید بنویدی کارشناس صنعت بیمه و مجید رافع معاونت مالی بیمه کارآفرین می خوانیم.

در ادامه در گزارشی خواندنی به بررسی مقایسه نه ماهه شرکتهای بیمه با عنوان ترین های بیمه ای پرداختیم که می تواند نمائی از وضعیت حساب های ارزی شرکتهای بیمه فراروی مخاطب قرار دهد.

در ادامه این پرونده در گزارشی با سرتیتر سبقت در صدور عملکرد نه ماهه شرکتهای بیمه  بالای 40 هزار میلیارد تومان بررسی و در همین زمینه در گزارشی مجزا با عنوان سمت سوداوری ، بررسی عملکرد  نه ماهه شرکتهای بیمه با دارایی کمتر از 40 هزار میلیارد تومان به واکاوی گذاشته شده است.

مشت های کرونا و مقاله ای با عنوان ریسک عملیاتی بازار و پولشویی عناوین دیگر این پرونده است.

پرونده دوم / بازیگران جدید

در دومین پرونده از بیست و دومین شماره نشریه بیمه داری نوین به مهمترین بحث روز صنعت بیمه یعنی ورود بازیگران جدید پرداخته ایم.

این پرونده را با میزگردی جذاب با حضور رحیم مصدق، معاونت توسعه بازار بیمه مرکزی، غلامعلی ثبات عضو شورای عالی بیمه و سعید اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس اغاز کردیم.

پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید از بازیگران جدید بازار بیمه بیشتر بدانید و چالش های حضور این افراد را  از زبان فعالان بازار بیمه و بازار سرمایه ملاحظه کنید، این میزگرد را بخوانید. بدون شک این میزگرد برای متقاضیان جدید تاسیس شرکت بیمه نیز می توانید مفید باشد.

این پرونده را با گزارش خواندنی تحت عنوان بازی های گران ادامه می دهیم تا با رقابت بازیگران بیمه ای در دنیا بیشتر آشنا شویم.

چالش با سهامداران و دولت نیز از دیگر گزارش های این پرونده است.

پرونده سوم /فناوری

نشریه بیمه داری نوین به سیاق شماره های دیگر خود پرونده فناوری را هر بار می گشاید تا بر اهمیت این مقوله بر توسعه صنعت بیمه تاکید کند.

به وقت راهبرد عنوان میزگرد این پرونده است که با حضور قاسم نعمتیف مدیر کل اداره فاوا بیمه مرکزی،مهدی ایمانی مهر قائم مقام مدیر عامل شرکت فناوران خبره ، حامد عابدینی  معاون نواوری و برنامه ریزی شرکت بیمه البرز و میثم میرزا زاده سرپرست معاونت کسب و کار بیمه دی و مهرداد غلامزاده کارشناس فناوری اطلاعات و بیمه بر گزار شد.

در این گفتگوی خواندنی از  رسیدن به تحول دیجیتال و گذشتن از مرز حرف و رسیدن به مقصد عمل سخن آمده است.

ضرورت ذهن دیجیتال و رسیدن به استراژی از دیگر گزارش های این پرونده است.

پرونده چهارم / کوثر

پرونده چهارم بیست و دومین شماره نشریه بیمه داری نوین اگرچه بیمه کوثر اختصاص دارد اما بدون شک خط به خط این پرونده می تواند برای همه اهالی صنعت بیمه مفید باشد.

بیمه کوثر بار دیگر در راستای استراتژی های خود که نقد سازمانی می تواند به بهبود منجر شود در این پرونده خود را مقابل نقد و بررسی قرار داده است.

گفتگو با سید مجید مشعلچی با عنوان راههای رسیدن به هدف نشان می دهد که بیمه کوثر چگونه از ابزار تعامل و تکامل سازمانی برای سیر مدار توسعه بهره برده است.

همگرائی سیستمی میزگردی است که در ان مدیران فنی بیمه کوثر نشان داده اند که چگونه با ادبیات و ابزار مدیریت ریسک هارمونی همگرائی را در سیستم ایجاد کرده اند .

میزگرد سفر به برتری نیز پیوند اجزا سازمانی بیمه کوثر با معاونت ارتباطات امور مشتریان و بازار یابی بیمه کوثر را در بر می گیرد که از جهاتی می تواند به عنوان کیس مطالعاتی برای بازیگران صنعت مفید باشد.

راههای توازن ، توالی بهبود ، تکریم نمایندگان و سنگ بنای موفقیت از دیگران گزارش های این شماره است.

 برای تهیه این شماره می توانید با شماره های 88644304و 5 دفتر نشریه بیمه داری نوین تماس بگیرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

35  −  28  =