نقدی بر خبر اعلامی از سوی روابط عمومی بیمه آسیا / بیمه آسیا ماده ۳۴ قانون ثالث را رعایت کرده است؟

شرکت بیمه آسیا اعلام کرده است،خسارت زیاندیده را به مبلغ 18.217.134.000 ریال را طی حواله در سال ۱۳۹۹ به پدر ایشان پرداخت نموده است؛ اما ظاهرا شواهد نشان می دهد که بیمه آسیا ماده ۳۴ قانون ثالث را رعایت نکرده است.

به گزارش ریسک نیوز، بیمه آسیا در خبری اعلام کرد که خسارت بدنی مصدوم حادثه رانندگی به مبلغ 18 میلیارد ریال را پرداخت کرد.

خبر منتشرشده از سوی شرکت بیمه آسیا که در پرتال این شرکت بارگذاری شده عینا در ذیل می آید:
مسئولین شعبه استان خراسان جنوبی ضمن عیادت از مصدوم حادثه واژگونی یک دستگاه خودرو 405، حواله خسارت به مبلغ 18.217.134.000 ریال را به پدر مصدوم تحویل دادند.
بنابراین گزارش، بر اثر واژگونی دستگاه خودرو 405 در سال 98 با سه سرنشین، دو نفر از سرنشینان در دم فوت کردند که دیه آنان در سال 98 پرداخت شد.
این گزارش می افزاید: بابت نفر سوم که دچار صدمه و نقص عضو شدید شده بود، چهار فقره دیه کامل و دیه صدمات طبق حواله مذکور پرداخت شد.

نقدی بر خبر اعلامی از سوی روابط عمومی بیمه آسیا

شرکت بیمه آسیا اعلام نموده است که مبلغ 18.217.134.000 ریال به یک نفر مصدوم بخاطر صدمات وارده که حدود ۴ فقره دیه کامل و دیه صدمات را طی حواله به پدر زیاندیده پرداخت نموده است.

۱- این در حالی است که طبق ماده ۳۴ قانون شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ شرکت های بیمه مکلفند بلافاصله حداقل (۵۰) درصد تقریبی را به زیاندیده پرداخت نماید و الباقی را پس از معین شدن ميزان قطعی دیه پرداخت نمایند.

۲- شرکت بیمه آسیا اعلام کرده است که خسارت زیاندیده را به مبلغ 18.217.134.000 ریال را طی حواله در سال ۱۳۹۹ به پدر ایشان پرداخت نموده است.

۳- شواهد نشان می دهد که بیمه آسیا ماده ۳۴ قانون ثالث را رعایت نکرده است.

۴-  از طرفی اگر بیمه آسیا طبق ماده ۳۴ قانون مذکور عمل می نمود خانواده زیان‌دیده از بار مشکلات مالی شان کاسته می شد نه اینکه تا زمان صدور رای دادگاه پرداخت خسارت را متوقف نماید.

۵- اگر شرکت بیمه آسیا ماده ۳۴ قانون شخص ثالث را رعایت می کرد مطمئنا مبلغی حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان کمتر نسبت به‌ مبلغی اعلامی و پرداخت شده، پرداخت می نمود.

در نتیجه خلاف قانون عمل کردن اطلاع رسانی نیاز ندارد.

لازم بذکر است ، تحلیل فوق کاملا مبتنی بر خبر اعلامی بیمه اسیا در پرتال رسمی اش است و اگر غیر از این باشد اطلاع رسانی دیگری مبنی بر پرداخت ابتدایی طبق ماده 34 در این خبر اعلامی  صورت نگرفته است که اگر بود قاعدتا باید در خبر اشاره می شد.

ماده 34 قانون ثالث چه می گوید؟

در حوادث رانندگی منجر به خسارت بدنی غیر از فوت، در صورت مطالبه زیان‌دیده، پس از دریافت گزارش کارشناس راهنمایی و رانندگی و یا پلیس‌راه و یا کمیسیون جلوگیری از سوانح راه آهن موضوع تبصره (2) ماده (2) قانون دسترسی آزاد به شبکه حمل و نقل ریلی مصوب 1384/07/06 (در خصوص حوادث مربوط به قطارهای شهری و بین شهری) و پزشکی قانونی، بیمه‌گر وسیله نقلیه مسبب حادثه و یا صندوق، حسب مورد مکلفند بلافاصله حداقل پنجاه‌درصد(50%) از دیه تقریبی را به اشخاص ثالث زیان‌دیده پرداخت ‌کرده و باقی‌مانده آن‌را پس از معین‌شدن میزان قطعی دیه با رعایت مواد (31) و (32) این قانون بپردازند. 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
1 نظر
  1. ابراهیمی می گوید

    باسلام و احترام
    طبق ماده 34 پرداخت علی الحساب دیه در صورت مطالبه زیاندیده قابلیت پرداخت داشته ودر خسارت یاد شده معلوم نیست زیاندیده مطالبه داشته یاخیر.
    وبه دلیل یاد شده زیبنده ریسک نیوز نیست که صراحتا و بدون تحقیق کامل این موضوع رو نقد کند

ارسال نظر

5  +  5  =