امکان اتصال مجدد کارتخوان های غیرفعال شده به پرونده مالیاتی

برزگری رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی در شبکه یک سیما در خصوص کارتخوان هایی که به پرونده مالیاتی متصل نشده اند به سوالات زیر پاسخ داد.

چه تعداد درخواست غیرفعالسازی کارتخوان داشته اید و چه تعداد هنوز تعیین تکلیف نشده اند؟

برزگری: از نگاه سازمان مالیاتی تا یکم اسفند ۴ میلیون و ۷۰۰ دستگاه کارتخوان و درگاه اینترنتی پرداخت به پرونده‌های مالیاتی الصاق شدند و مابقی دستگاه‌های که متصل نشده اند حتما باید توسط بانک مرکزی غیرفعال شوند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، از امروز ساعت ۱۴ با توجه به اینکه بانک مرکزی اعلام کرد که شروع به غیرفعالسازی ۲۰۰ هزار دستگاه کرده درگاه ما صرفا اجازه درخواست الصاق به پرونده را می‌پذیرد چراکه این کار ادامه دار و مستمر است. تا دو ساعت پیش ۳۳ هزار دستگاه به پرونده‌های مالیاتی الصاق شده است.

از نگاه سازمان مالیات هر دستگاه کارتخوان که به پرونده مالیاتی الصاق نشده می‌بایست توسط بانک مرکزی غیرفعال شود.

در قانون علاوه بر غیرفعالسازی چه جریمه‌هایی برای افرادی که کارتخوان هایشان پرونده مالیاتی نداشته باشد در نظر گرفته شده است؟ 

برزگری: نگاه قانونگذار این بوده که اگر کسی نمی‌خواهد دستگاه کارتخوان را به پرونده مالیاتی اتصال دهد حتما باید کارتخوان  وی غیرفعال شود و اگر فرار مالیاتی آن احراز شود در خصوص مبالغ درآمدی پس از محاسبه مالیات، ۳۰ درصد هم جریمه غیرقابل بخشش برای درآمد‌های کتمان شده متصور است.

 

امکان اتصال  مجدد کارتخوان های غیرفعال شده به پرونده مالیاتی وجود دارد؟

برزگری: این امکان از طریق درگاه سازمان امور مالیاتی فراهم است و متقاضیان می توانند در قسمت پذیرنده‌های فروش کارتخوان درگاه سازمان مالیاتی، کارتخوان خود را به پرونده مالیاتی اتصال دهند و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید دهند. این خدمت به صورت رایگان انجام می‌شود و هزینه‌ای ندارد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  4  =  20