بیت‌کوین سودآورترین دارایی ۱۰ سال اخیر شد

طبق داده‌هایی که توسط مدیرعامل کامپاند کپیتال ادوایزرز، چارلی بیلیو، منتشر شد بیت‌کوین سودآورترین دارایی در دهه اخیر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از راشاتودی، طبق داده‌هایی که توسط مدیرعامل کامپاند کپیتال ادوایزرز، چارلی بیلیو، منتشر شد بیت‌کوین سودآورترین دارایی در دهه اخیر بوده است.

طبق گزارش بیلیو بیت‌کوین از هر سرمایه دیگری حداقل ۱۰ برابر سودآورتر بوده است.

گزارش او نشان می‌دهد از سال ۲۰۱۱ تا کنون سود تجمعی بیت‌کوین به ۲۰ میلیون درصد رسیده است. طبق این داده‌ها سال ۲۰۱۳ بهترین سال برای بیت‌کوین بوده و در آن ۵٫۵۰۷ درصد رشد کرده است.

بیت‌کوین در دو سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ از لحاظ سالانه ضرر کرد و به ترتیب ۵۸ درصد و ۷۳ درصد از ارزش خود را از دست داد.

از آغاز ۲۰۲۱ تا کنون بیت‌کوین ۱۰۸ درصد دیگر رشد کرده و روز یکشنبه به رکورد تاریخی ۶۱٫۵۰۰ دلار رسید. این ارز دیجیتال تا ساعت ۷:۳۴ صبح امروز، سه‌شنبه به وقت تهران، در قیمت ۵۴٫۲۹۱ دلار معامله شد.

محقق شرکت مساری، روبرتو تالاماس، در پاسخ توئیتری خود به تحقیقات بیلیو، گفت: رشد متوسط سالانه بیت‌کوین ۲۳۰ درصد بوده است، در حالی که دومین دسته دارایی سودآور جهان، شاخص نزدک آمریکا، در این دوره به طور متوسط ۲۰ درصد سود داشته که این کمتر از یک دهم سود بیت‌کوین است.

در رتبه سوم سودآورترین دارایی‌ها سهام شرکت‌های بزرگ آمریکا، که ارزش آنها بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار است، قرار دارد که در این دوره به سود متوسط سالانه ۱۴ درصدی رسیده است.

رتبه چهارم به سهام شرکت‌های خرد آمریکا تعلق دارد که به جز موارد یاد شده تنها دارایی‌ای است که در این دوره به سود سالانه ۲ رقمی دست یافته است. سهام شرکت‌های خرد آمریکا در این بازه به سود متوسط سالانه ۱۲.۹ درصدی دست یافته است.

این داده‌ها همچنین نشان می‌دهد که در طول این دوره ۱۰ ساله سود سالانه طلا ۱.۵ درصد بوده است. طلا در ۵ سال از ۱۱ سال گذشته سودآور نبوده و ضرر کرده است. از آغاز امسال تا کنون قیمت طلا ۸.۵ درصد سقوط کرده است.

منبع: مهر

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  3  =