ثبت رکورد جدید دیگری برای ایران‌ایر

افزایش ۳۳.۵درصد تأخیرهای پروازی طی یک سال

تأخیر 17ساعته پرواز استانبول ـ تهران هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) جدیدترین نمونه از تأخیرهای عجیب حمل‌ونقل هوایی کشور است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، مطابق آخرین آمار منتشرشده شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران در تیرماه امسال و در بخش تأخیرهای پروازی شرکت‌های هواپیمایی اروان، معراج و کیش‌ایر با 67، 58 و 49 درصد بیشترین تأخیر را داشته‌اند. هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با 164 دقیقه (حدود 3 ساعت) در صدر متوسط زمان تأخیر پروازهای تأخیردار قرار دارد.

پس از این شرکت، کیش‌ایر با 151 دقیقه قرار گرفته است. هواپیمایی معراج، کارون و ایرتور نیز به‌ترتیب با 122 دقیقه، 121 و 120 دقیقه در رده‌های بعدی بیشترین متوسط تأخیر پروازهای تأخیردار قرار دارند.

در بخش میزان تأخیر پروازهای خروجی تأخیردار 30 دقیقه و بیشتر نیز ایران‌ایر با فاصله زیاد از سایر شرکت‌های هواپیمایی پیش افتاده است. در تیرماه امسال میزان این تأخیرها برای ایران‌ایر 96 هزار و 207 دقیقه بود. بعد از این شرکت، کیش‌ایر با 54 هزار و 671 دقیقه و کارون با 46 هزار و 914 قرار دارند.

در بخش پروازهای ابطالی تیرماه نیز هواپیمایی زاگرس با 75 درصد پرواز در صدر قرار دارد. معراج با 69 درصد، آساجت با 62 درصد، کیش‌ایر با 60 درصد و قشم‌ایر نیز با 60 درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش تسنیم بررسی عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در بازه زمانی تیرماه سال گذشته تا تیر امسال حاکی از آن است که در بخش تأخیرات پروازی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران طی یکسال روند رو به رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

متوسط تاخیر پروازهای تاخیردار این شرکت در تیرماه سال قبل 123 دقیقه بود که با رشد حدود 33.5 درصدی در تیر امسال به 164 دقیقه افزایش یافته است. هواپیمایی کیش نیز جای پای ایرلاین ملی گذاشته و از 136 دقیقه متوسط تاخیرهای پروازی سال گذشته به 151 دقیقه در سال جاری رسیده است، یعنی رشد حدود 11 درصدی.

هواپیمایی ایرتور نیز میزان تاخیر پروازی خود را از 102 دقیقه به 120 دقیقه (رشد 17.7 درصدی )‌ افزایش داده است. آتاایر، تابان، قشم و ماهان اما در تاخیرهای پروازی رشد منفی داشته‌اند.

سازمان هواپیمایی کشوری ,

 

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  +  1  =