اصناف دارای بیمه توقف کسب و کار خسارت می گیرند

مدیرعامل بیمه تعاون:

مدیرعامل بیمه تعاون از پرداخت خسارت تعطیلی واحدهای صنفی دارای بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی خبر داد.

به گزرش ریسک نیوز دکتر یونس مظلومی، مدیرعامل با اشاره به اینکه بیمه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی پس از مطالعات گسترده بین المللی در اردیبهشت 1399 طراحی و در شهریورماه موفق به اخذ مجوزهای لازم از سوی بیمه مرکزی شده و به صورت انحصاری در اختیار بیمه تعاون قرار دارد گفت: بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از پاندمی تنها در چهار کشور ارائه می‌شود و باعث افتخار است که بیمه تعاون، در کشور جمهوری اسلامی ایران، تنها ارائه‌کننده این بیمه‌نامه در سطح قاره آسیا است.
مظلومی با اشاره به ساختار بیمه نامه توقف کسب و کار گفت: این بیمه نامه یکی از مهم‌ترین اقدامات در نظام اقتصادی برای کاهش ریسک کاهش درآمد بنگاه‌های اقتصادی در دوران شیوع کرونا و تعطیلی این واحدها محسوب شده و در گروه بیمه‌های پارامتریک قرار دارد که برای نخستین بار توسط بیمه تعاون ارائه شده و بر اساس ساختار آن، دیگر نیازی به بازدید از محل و… نیست و به محض آگاهی از خسارت، فرایند پرداخت صورت خواهد پذیرفت.
وی اضافه کرد: بر اساس شرایط این بیمه‌نامه، واحدهای صنفی دارای پروانه فعالیت که پیش از اعلام تعطیلی کسب‌وکارها از سوی ستاد ملی کرونا، بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا را دریافت کرده باشند، با اعلام تعطیلی و تحقق شرایط بیمه‌نامه، حداکثر تا دوماه از درآمد خود را در قالب پوشش بیمه‌ای از بیمه تعاون دریافت کنند.
مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به استقبال صنوف از بیمه‌نامه توقف کسب‌وکار ناشی از کرونا گفت: بسیاری از واحدهایی که خود را تحت پوشش این بیمه قرار دادند، از منظر مالی در شرایط ریسک بروز بحران مالی در اثر تعطیلی قرار داشتند و از این منظر اقدام بیمه تعاون توانسته است کمک بزرگی به کسب‌وکارها در شرایط شیوع کرونا تلقی شود.
شایان ذکر است که حداقل حق بیمه سالیانه پرداختی در این بیمه 210 هزار تومان و حداکثر 10 میلیون و هشتصدهزار تومان است که خسارت روزانه پرداختی 500 هزار تومان تا 12 میلیون تومان را به مدت حداکثر 60 روز پوشش می‌دهد.
همچنین قابل توجه است که بیمه نامه توقف کسب و کار ناشی از پاندمی و اپیدمی از طریق شعب و نمایندگی‌های بیمه تعاون در سراسر کشور؛ سایت دکتر بیمه به نشانی DrBime.com و اپلیکیشن پرداخت آپ، قابل تهیه و دریافت است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  −  6  =  1