در اتاق استارت اپها و شبکه فروش در تقابل یا تکامل چه گذشت؟ / آیا شبکه فروش از توضیحات استارت اپها راضی شدند؟

این اتاق با محوریت استارتاپ ها و شبکه فروش در سال جاری در چه چارچوبی هایی با هم تعامل خواهند داشت؟ نقاط تقابل کجاست و رقابت به کجا خواهد انجامید؟ با حضور مدیران ارشد بیمه، شبکه فروش و استارت آپها موقعیتی برای بحث و بررسی را فراهم اورد و روز گذشته در کلاب هاوس برگزار شد

به گزارش ریسک نیوز اتاق بیمه ای در کلای هاوس که با همت گروه رسانه ای ریسک نیوز و نشریه تخصصی بیمه داری نوین ایجاد و برگزار شد و خبرنگاران فعال صنعت بیمه نیز حضور موثری دارند، در صدد است تا موضوعات مختلف بیمه را به بحث و تبادل نظر گذارد.

در این راستا دومین اتاق با عنوان «استارت اپها و شبکه فروش در تقابل یا تکامل یکدیگر؟» در کلاب هاوس روز گذشته برگزار شد

این اتاق با محوریت استارتاپ ها و شبکه  فروش در سال جاری در چه چارچوبی هایی با هم تعامل خواهند داشت؟  نقاط تقابل کجاست و رقابت به کجا خواهد انجامید؟ با حضور مدیران ارشد بیمه، شبکه فروش و استارت آپها موقعیتی برای بحث و بررسی را فراهم اورد.

اتاق مذکور با حضور مدیران کلیدی چون پرویز خسروشاهی قائم مقام بیمه مرکزی، یونس مظلومی مدیر عامل بیمه تعاون ، مجید تقی لو فعال حوزه بیمه و اتکائی  و تحلیل گر داده ، حبیب میرزائی معاونت توسعه بازار بیمه پاسارگاد ، امیر ابراهیمیان کارشناس ارشد مدیریت بازار و توسعه کسب و کار، فعالان و کارشناسان رسانه ای حوزه بیمه مریم کائید مدیر مسوول راز پول ، ایمان ایزادی مقدم مدیر مسوول بیمه نویس و همچنین شبکه فروش و نمایندگان بیمه ، مدیران استارت آپها از جمله بیمیتو و ازکی(ایدین حسینی) و سایر مدیران حوزه بیمه برگزار شد.

در پیش رو چکیده ای کوتاه از این گفت و گوی دو ساعته منتشر می شود:

چکیده سخنان مدیران ارشد و کارشناسان صنعت بیمه

-جالب است که در مراسم اعطاء کارگزاران برتر چرا استارت اپهای مطرح و بزرگ بازار در میان دریافت کنندگان مجوز نبودند

-واقعیت این است که اینشورتکهای موجو در بازار بیمه ، فروش انلاین ندارند بلکه فقط سفارش انلاین انجام می دهند و این با ادعاعای سنهاب و بیمه مرکزی که به عنوان برترین ارایه دهندگان خدمات دولت الکترونیک معرفی شده اند چندان همخوانی ندارد.

– بیمه مرکزی مدتها پیش قول داد که قابلیت دسترسی استارت اپها و فروشندگان انلاین به سنهاب را فراهم می کند و به عبارتی سوئیچی را در اختیار کارگزاران برخط قرار خواهد داد تا بتوانند فروش انلاین واقعی داشته باشند اما هنوز این مهم اجرائی نشده است.

-شرکتهای استارت اپی در واقع همان کار نماینده را انجام می دهند در حالیکه برای جلوگیری از تقابل با نمایندگان و شبکه فروش می توانند بیزینس مدل خود را تغییر داده و به عبارتی توزیع افقی فروش را انجام دهند

– انتخاب کانال توزیع توسط خریدار انجام می شود اما خریدار اگر در حالت نرمال این کانال را انتخاب کند که مشکلی نیست اما اگر با پروموشنها و سیستم هایی تشویقی چون تخفیف باشد عدالت زیر سوال می رود و مشخصا شبکه فروش به انتقاد وا می دارد.

– تغییر بیزینس مدل شرکتهای استارت اپی برای بهره گیری از ظرفیتهای نمایندگان جهت کمرنگ کردن این تقابل لازم است.

-شبکه سنتی فروش بدانند که هنوز جای بزرگانی مانند دیجی کالا باز نشده و طبق اطلاعات موثق این بزرگان آی تی و فروش انلاین قصد دارند به زودی وارد بازار بیمه شوند که دارای اکانتها و داده های عظیم یوزر هستند پس باید به جای انتقاد صرف به دنبال توسعه زیر ساختهای ای تی کسب و کار خود باشند.

-یکی از اشتباهات شبکه فروش سنتی این است که بیشتر بر فروش ثالث تاکید دارند و همین امر منجر به نگرانی انها از حضور استارت اپها شده است در حالیکه بازار ثالث برای نماینده نباید دیگر جذاب باشد و باید به سمت بیمه های عمر برود که فروش پلت فرمی کمتر در ان امکان پذیر است.

-در صورتیکه استارت اپها تخلفی می کنند این وظیفه نهاد ناظر است که ورود کند.

-برای اینکه فعالیت استارت اپها در صنعت بیمه مطلوب تر شود بهتر است برای استفاده از ظرفیتها، از طیفهای تحول اینشورتکی در دنیا بهره برند بخصوص در حوزه قیمت گذاری ، مدل های قیمت گذاری و ..

-بهتر است استرات اپها از فروش انلاین سنتی دست بردارند در این صورت لازم نیست وارد فضای دامپینگ شوند.

-حضور استارت اپها باعث تحول مثبت در صنعت بیمه شده است چرا که جهان منتظر ما نمی ماند در حال تغییر است نمایندگان بیمه ای هم هستند که به دللی سازگار کردن خود با دنیاس امروز و استرات اپها به فکر توسعه کسب و کار خود افتاده اند و حضور استارت اپها انها را نگران نکرده است.

-بهتر است شبکه سنتی فروش بیمه به جای انتقاد از وضع موجود به دنبال خرید سهام استارت اپهای بزرگ و یا تاسیس یک شرکت استارت اپی قدر باشند.

 

چکیده صحبتهای شبکه فروش:

-ما با حضور استارت اپها مخالف نیستیم و تغییر را لازمه کسب و کارها می دانیم اما استارت اپهای موجود با ورود به برخی راهکارهای غیر فنی برای فروش بیشتر، عرصه را برای شبکه فروش تنگ کرده اند.

-چرا استارت اپهای مشهور که دارای بیشترین تراکنش هستند هنوز بر اساس ایین نامه کارگزاری انلاین مجوز نگرفته اند.

-برخی تبلیغات استارت اپها مغایر با اصول حرفه ای بیمه گری است.

-با حضور استارت اپها مخالف نیستیم اما تخفیفات انها به مشتری نظم بازار بیمه را بهم زده است.

-برخی استرات اپها تخفیفات را از طریق لابی گری با شرکتها اعمال می کنند که ضربه بزرگی به شبکه فروش وارد می کند.

-بهتر است استارت اپها به جمع اوری طیف غنی اطلاعات بپردازند تا بتوانند قیمت گذاری منصفانه داشته باشند

چکیده سخنان استارت اپها

-در حال حاضر ثبت سفارش انلاین اتفاق می افتد و سوئیچی که بیمه مرکزی قول داده بود هنوز اماده نیست.

– قرار است مشخصات قیمتی رشته های بیمه ای را تعریف و دیتای لازم به استارت اپها ارائه شود.

– مشخصا استارت اپ بیمیتو و ازکی در حال دریافت مجوزهای کارگزاری برخط هستند و دوره های اموزشی مورد نیاز گذرانده شده و به زودی مجوز کار گزاری برخط اخذ می شود.

-ما مقید قوانین هستیم اما قوانین بیمه مرکزی پر پیچ و خم است که در عین حال خود را ملزم به رعایت قوانین نهاد ناظر می دانیم .

– بیمیتو و ازکی علاقه ای بابت ورود به مبحث تخفیف ندارند اما در حال حاضر اولا تخفیف جهت از دست ندادن جایگاه فعلی برای مقابله با تخفیفات دیگر رقبای انلاین صورت می گیرد و ثانیا تخفیفات از هزینه های پنهان خود استارت اپ اعمال می شودو نه بیشتر از تخفیفات مندرج در قانون ثالث.

-مجموعه بیمیتو و ازکی ارایه تخفیفات را  منطق درستی برای جذب مشتری نمی بیند اما تخفیفات موجود که از هزینه های خود این استارت اپ اعمال می شود صرفا برای این است که سایر رقبای حوزه انلاین هم از این روش برای جذب مشتری استفاده کردند.

 

 

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

13  −  7  =