ثبت نام در سجام برای دریافت سود، نقل و انتقال سهام عدالت لازم است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: لازمه دریافت سود ،نقل و انتقال سهام عدالت منوط به ثبت نام در سامانه سجام است و افراد واجد شرایط باید به نشانی اsejam.ir مراجعه کنند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی یزد، علی نمازی افزود: دارندگان سهام عدالت که در اجرای طرح آزادسازی سهام روش غیرمستقیم را در سهامداری انتخاب کردند باید در سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: از مجموع ۶۲۰ هزار نفر سهامدار استان، ۴۵۰ هزار نفر روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کردند و سهامدار شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان هستند و در روش غیرمستقیم، مدیریت سهام توسط شرکت سرمایه گذاری استان انجام می‌شود؛ اما در روش مستقیم، فرد سهامدار خودش مدیریت سهام را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر حضور فعال و مشارکت حداکثری سهامداران در مجمع عمومی که به شکل الکترونیکی برگزار می‌شود ادامه داد:  تاکنون ۶۵ درصد سهامداران از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجامی شدند که این افراد می‌توانند در جلسه مجمع عمومی شرکت کنند.

وی از سهامدارانی که تاکنون در سامانه سجام نام نویسی نکردند خواست که نسبت به ثبت‌نام در این سامانه اقدام کنند تا امکان حضور در مجامع عمومی شرکت سرمایه گذاری سهام استان برای آنها فراهم شود.

به گفته مدیرکل امور اقتصادی و دارایی یزد بر اساس آخرین تصمیم شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مجامع عمومی شرکت‌های یادشده از نیمه دوم اردیبهشت تا نیمه اول خرداد ماه امسال که تاریخ دقیق آن متعاقبا اعلام می شود،برگزار  و مهلت زمانی ثبت نام متقاضیان عضویت در هیات مدیره از ۱۸ تا ۲۸ فروردین ماه به مدت ۱۰ روز تعیین شد.

وی اظهارکرد: سهامدارانی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کردند و یا افرادی که سهام  شرکت سرمایه‌گذاری استان یزد با نماد « وسیزد» را از بازار سرمایه خریداری کردند و متقاضی عضویت در هیات مدیره این شرکت هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه ستان به آدرس setan.seo.ir نسبت به نام نویسی اقدام کنند.

نمازی افزود: سهام شرکت سرمایه‌گذاری یزد افزون بر هشت هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شد که برای مدیریت این حجم از سرمایه لازم است افراد متخصص، کاردان، آشنا به مسایل اقتصادی داخلی و بین‌المللی و بازار سرمایه که دارای مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی در رشته‌های مرتبط و سابقه فعالیت اقتصادی هستند احساس مسوولیت  و برای عضویت در هیات مدیره این شرکت ثبت نام کنند.

جمعیت استان یزد در حال حاضر حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است. 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×  1  =