روند نزولی معاملات بورس ادامه‌دار شد

شاخص کل در بازار بورس امروز (دوشنبه، ۳۰ فروردین‌ماه) هشت ‌هزار و ۸۲ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۱۶ هزار واحد رسید.

به گزارش ریسک نیوز، برپایه معاملات امروز بیش از سه میلیارد و ۱۳۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۵۱۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با ۷۱۴ واحد کاهش به ۴۳۱ هزار و ۷۵۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۴۶۵ واحد افت به ۲۸۱ هزار و ۷۲ واحد رسید.

شاخص بازار اول هفت هزار و ۶۵ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲ هزار و ۳۶۴ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد آلومینیوم ایران (فایرا) با ۲۰۴ واحد، فولاد کاوه جنوب کیش (کاوه) با ۱۹۵ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۱۵۵ واحد، سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو) با ۱۰۸ واحد، نفت سپاهان (شسپا) با ۸۸ واحد، فرآوری معدنی اپال کانی پارس (اپال) با ۷۰ واحد، فولاد خوزستان (فخوز) با ۵۰ واحد، سیمان داراب (ساراب) با ۲۵ واحد و صنایع سیمان دشتستان (سدشت) با ۱۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۲۹۳ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۹۴۲ واحد، سرمایه گذاری ملی ایران (ونیکی) با ۴۶۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۴۲۵ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۴۱۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با ۳۸۹ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با ۳۷۸ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۳۵۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۳۳۷ واحد و نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۳۲۶ واحد  تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، بانک ملت (وبملت)، بانک تجارت (وتجارت) و ایران خودرو (خودرو) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه بانک ها هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۱۱۷ میلیون برگه سهم به ارزش سه ‌هزار و ۶۳۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۴۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۷ هزار و ۷۸۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار یک میلیارد و ۲۲۲ هزار برگه سهم به ارزش ۴۱۰ هزار و ۹۶  میلیارد ریال دادوستد شد.

امروز نماد فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارف (ارفع)، نفت ایرانول (شرانل) و مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بود.

در مقابل پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه پاسارگاد (بپاس) و گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان) تاثیر منفی بر شاخص فرابورس داشتند.

 

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

87  +    =  93