بانک مرکزی انگلیس: سرمایه‌گذاران ارز مجازی آماده از دست دادن پول خود باشند

رئیس بانک مرکزی انگلیس در مورد مخاطره‌آمیز بودن سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی هشدار داد و گفت سرمایه‌گذاران باید آماده از دست دادن پول خود باشند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از راشاتودی، اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس با  تأکید بر اینکه ارزهای مجازی هیچ ارزش ذاتی ندارند، هشدار داد افرادی که در ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کرده‌اند باید آماده از دست دادن پول خود باشند.

وی با حضور در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی در مورد افزایش ارزش ارزهای مجازی گفت:«هیچ ارزش ذاتی وجود ندارد. این بدان معنا نیست که بگوییم مردم در این ارزها سرمایه‌گذاری نکنند چون این سرمایه‌ها ارزش بیرونی و ظاهری دارند ولی بارها گفته‌ام کسانی باید ارزهای مجازی را خریداری کنند که آماده از دست دادن پول خود باشند».

 این اظهارنظرهای بیلی به‌دنبال هشدار مشابهی از سوی مرجع راهبرد امور مالی انگلیس (FCA) صورت گرفته است که در ماه ژانویه اعلام کرده بود سرمایه‌گذاری در ارزهای مجازی مخاطرات بسیاری برای پول سرمایه‌گذاران دارد.

 این مرجع نظارت خدمات مالی اضافه کرد:«اگر مصرف‌کنندگان در این نوع از محصولات سرمایه‌گذاری کنند باید آماده از دست دادن پول خود باشند».

 بانک مرکزی انگلیس ماه گذشته اعلام کرد با همکاری خزانه‌داری این کشور به دنبال انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی خواهد بود.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×    =  9