افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۰۲/۲۲

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با رشد 4449 واحد روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران از روز  گذشته روند رو به رشد را آغاز کرده و امروز هم که عرضه اولیه شرکت گسترش صنعت روی ایرانیان در نماد فگستر1 در فرابورس انجام شد، دو بازار بورس و فرابورس با رشد شاخص کل روبرو شدند.

در بورس تهران شاخص کل با رشد 4450 واحد به رقم یک میلیون و 183 هزار و 977 واحد رسید. همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز 1388 واحد عقب نشینی داشت و به رقم 417 هزار و 867 واحد رسید. ارزش شرکت‌های بورسی در بازار به بیش از 4 میلیون و 732 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران در  بورس تهران بیش از 4.7 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 456 هزار فقره معامله و به ارزش 4215 میلیارد تومان داد و ستد کردند. اگر ارزش معاملات فرابورس که امروز به بیش از 7426 میلیارد تومان رسید را هم در نظر بگیریم، معامله گران امروز در دو بازار بورس و فرابورس بیش از 11 هزار و 643 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه امروز معاملات بورس تهران

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 38 صدم درصد تقویت شدند، اما همین دو نماد با معیار هموزن 33 صدم درصد کاهش یافتند. شاخص آزاد شناور 18 صدم درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 43 صدم درصد افزایش یافت و شاخص بازار دوم بورس 31 صدم درصد تقویت شد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، پالایش نفت بندرعباس، پالایش نفت اصفهان، چادرملو، بانک پاسارگاد و توسعه معادن فلزات بیشترین اثر تقویتی بر شاخص بورس را داشته و نماد شستا به تنهایی بیشترین اثر کاهشی بر شاخص بورس را داشت.

نمادهای پرتراکنش در بورس ایران شامل دارویی برکت، پالایش نفت اصفهان، صنایع ملی مس ایران، ایران خودرو، پالایش نفت تهران، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی و فولاد مبارکه بودند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل 59 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 486 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 183 هزار میلیارد تومان رسید. معامله گران امروز در فرابورس ایران بیش از یک میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 146 هزار نوبت معامله و به ارزش 7424 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای هلدینگ معدنی خاورمیانه، بیمه پاسارگاد، ذوب‌آهن، پتروشیمی زاگرس، ذغال سنگ پروده طبس و آریاساسول، بیشترین اثر تقویتی بر شاخص فرابورس را داشته و نماد توکا ریل بیشترین اثر کاهشی بر شاخص فرابورس را داشته است.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل ذغال سنگ پروده طبس، ذوب‌آهن اصفهان، برق و انرژی پیوند گستر پارس، توسعه و عمران استان کرمان، آریا ساسول، پتروشیمی تندگویان و توسعه مسیر برق گیلان بودند.

امروز عرضه اولیه شرکت گسترش صنایع روی ایران در نماد فگستر بعد از حدود 4 ماه عرضه اولیه شد و برخی معتقدند روند بورس با تصویب پیشنهاد‌های هفتگانه سازمان بورس در شورای هماهنگی اقتصادی رو به رشد خواهد بود و عرضه‌های اولیه از سر گرفته می‌شود. در عین حال سرمایه گذاران باید دقت کنند سرمایه‌گذاری در بورس یک فرایند حداقل یک ساله است که باید از محل پس انداز و با گرفتن مشورت و مطالعه و تحقیق انجام شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  10