طلا با ثبات نسبی در سطح ۱۲۴۰ دلار باقی ماند

در حالی که امیدواری ها نسبت به رشد و رونق اقتصاد جهانی افزایش یافته است قیمت جهانی طلا در معاملات روز جمعه بدون تغییر محسوس نسبت به روز قبل در سطح ۱۲۴۰ دلار در هر اونس باقی ماند.

به گزارش ریسک نیوز، به نقل از تسنیم در حالی که مجموعه ای از آمارهای منتشر شده نشان می دهد ترمیم اقتصادی آمریکا با قدرت بیشتری ادامه دارد، قیمت طلا در معاملات امروز تقریبا ثابت بود و در مسیر ثبت اولین کاهش هفتگی در 4 هفته اخیر قرار گرفت.

بازارها نگران اند که ترمیم اقتصاد آمریکا فدرال رزرو این کشور را متقاعد کند روند تعدیل سیاست محرک پولی خود را ادامه دهد و یا شتاب بیشتری ببخشد. ارزش دلار در روز جمعه افزایش یافت.

جیمز استیل، تحلیلگر بازار فلزات گرانبها در این باره به رویترز گفت: «سخن گفتن از آینده بازار طلا احتمالا پس از نشست بعدی فدرال رزرو در روزهای 28 و 29 ژانویه جالب توجه تر خواهد بود.»

وی افزود: «در کوتاه مدت، احتمالا شاهد معاملات جنبی خواهیم بود، زیرا تاثیر فضای منفی سرمایه گذاری از طریق تقاضای فیزیکی بالا جبران خواهد شد.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز بدون تغییر نسبت به روز قبل در سطح 1240 دلار در هر اونس باقی مانده است.  طلا در مسیر ثبت کاهش 0.5 درصد هفتگی قرار دارد.

جدیدترین آمارها از اقتصاد آمریکا نشان می دهد که تعداد شهروندان آمریکایی ای که درخواست دریافت مزایای بیکاری کرده اند، هفته گذشته برای دومین هفته متوالی کاهش یافته است. این موضوع نشان می دهد که کاهش قابل توجه میزان فرصت های شغلی ایجاد شده در ماه دسامبر احتمالا موقتی بوده است.

همچنین نتایج تحقیقی که روز پنجشنبه منتشر شد نشان داد که فعالیت های تولیدی در منطقه میانه آتلانتیک در آمریکا شتاب بیشتری به خود گرفته و مشاغل ایجاد شده در بخش کارخانجات، افزایش یافته است.

اوایل این هفته، بانک جهانی پیش بینی خود از رشد اقتصاد جهانی را برای اولین بار در طی سه سال گذشته افزایش داد که در این رشد سهم کشورهای توسعه یافته بیش از دیگران خواهد بود. این خبر نیز عامل دیگری در تضعیف بازار طلا بود.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

9  ×  1  =