اطلاعاتی جالب از گران‌ترین بالگرد‌های جهان + تصاویر

در این گزارش یک لیست ۱۲ عددی از گران‌ترین بالگرد‌های ساخته شده در جهان آورده شده است.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، تعداد بالگرد‌های زیادی روزانه در جهان توسط شرکت‌های بزرگ ساخته می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاصی دارند و نسبت به دیگری متمایز می‌شوند، اما به نظر شما قیمت یک بالگرد چند میلیون است؟ در این گزارش یک لیست از گران‌ترین بالگرد‌های ساخته شده در جهان آماده کرده ایم.

 Eurocopter EC۱۳۵ ($۴.۲ Million)

 Eurocopter EC۱۳۵ ($۴.۲ Million)

این بالگرد با حداکثر سرعت ۲۵۹ کیلو متر بر ساعت می‌تواند با یک باک پر بیش از ۶۲۰ کیلومتر را بپیماید. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این بالگرد، زیبایی ظاهری آن است چراکه طراحی آن توسط شرکت مد هرمس انجام گرفته است. ایل بالگرد بیشتر برای اورژانس و آموزش مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 Eurocopter EC۱۴۵ ($۵.۵ Million)

 Eurocopter EC۱۴۵ ($۵.۵ Million)

یورو کوپتر مدل EC۱۴۵ به عنوان یکی از بهترین بالگرد‌های سایز متوسط با موتور دوقلو به شمار می‌آید که از نظر صدا و لرزش موتور نیز جزو بهترین‌ها محسوب می‌شود. مسافت پیمایشی این بالگرد ۶۸۰ کیلومتر با حداکثر سرعت ۲۴۶ کیلومتر بر ساعت است که ۹ مسافر و ۲ خدمه را در خود جای می‌دهد همچنین برای سرویس‌های ضروری و مسافری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

AgustaWestland AW۱۰۹ ($۶.۳ Million)

AgustaWestland AW۱۰۹ ($۶.۳ Million)

این بالگرد در ۱۹۷۱ توسط همکاری دو شرکت ایتالیایی و انگلیسی آغاز به ساخت کرد و در سال ۱۹۷۶ به بازارهاری جهانی عرضه شد. این بالگرد در هر پرواز قادر به پیمایش ۹۳۲ کیلومتر با حداکثر سرعت ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت است که بیشتر در زمینه‌های نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرد به طوری که ارتش کشور‌های فرانسه، آفریقای جنوبی، نیوزلند، سوئیس و… از این بالگرد استفاده می‌کنند.

 Eurocopter EC۱۷۵ ($۷.۹ Million)

 Eurocopter EC۱۷۵ ($۷.۹ Million)

یوروکوپتر EC۱۷۵ از پر افتخار‌ترین بالگرد‌های شرکت ایرباس است که از زمان عرضه در سال ۲۰۰۸ تا سه سال بعد به صورت متولایی جایزه‌های زیادی دریافت کرد. موارد استفاده این بالگرد در زمینه‌های کاملا غیر نظامی است و مسافران شخصی و ارگانی را جابه جا می‌کند. EC۱۷۵ با یک باک می‌تواند مسافت ۱۲۵۹ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کند.

Airbus Helicopters H۱۵۵ ($۱۰ Million)

Airbus Helicopters H۱۵۵ ($۱۰ Million)

H۱۵۵ یک بالگرد بزرگ و سنگین وزن است که بدون محاسبه خدمه پرواز می‌تواند ۱۳ مسافر را با سرعت ۳۲۴ کیلومتر بر ساعت در مسافت ۸۵۷ کیلومتر جابه جا کند. این بالگرد در بیشتر زمینه‌های نظامی و غیر نظامی مورد استفاده قرار می‌گیرند همچنین برخی افراد از آن به عنوان بالگرد شخصی نیز استفاده می‌کنند.

 AgustaWestland AW۱۳۹ ($۱۲ Million)

 AgustaWestland AW۱۳۹ ($۱۲ Million)

AW۱۳۹ دارای موتور دوقلو است که در سال ۲۰۰۳ در بازار‌های جهانی معرفی و مورد استقبال بسیاری از شرکت‌های خارجی قرار گرفت. زمینه‌های استفاده این بالگرد غیر نظامی است و معمولا در موارد اورژانس، آتش نشانی، سفر‌های دریایی و… استفاده می‌شود. سرعت این بالگرد به دلیل وزن زیاد آن کمتر از اکثر بالگرد‌ها است و با سرعت ۲۰۶ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و مسافت پروازی آن ۱۲۵۰ کیلومتر است.

Sikorsky S-۷۶C ($۱۳ Million)

Sikorsky S-۷۶C ($۱۳ Million)

مشخصات موتوری بالگرد شماره ۶ از این لیست تفاوت چندانی با بالگرد‌های دیگر ندارد، اما دلیلی که باعث شده قیمت آن تا ۱۳ میلیون دلار فروخته شود، استفاده آن توسط خاندان سلطنتی انگلستان و رئیس جمهور‌های آمریکا بوده است. همچنین چرخ‌های این بالگرد بر خلاف دیگر بالگرد‌ها پس از پرواز به داخل جمع می‌شود.

Bell ۵۲۵ Relentless ($۱۵ million)

Bell ۵۲۵ Relentless ($۱۵ million)

Bell ۵۲۵ از نظر تعداد مسافر با توانایی جابه جایی ۱۶ مسافر و دو خدمه، به عنوان دومین بالگرد بزرگ جهان شناخته می‌شود که توسط شرکت آمریکایی Bell Helicopters ساخته شده است. این بالگرد نسبتا سنگین وزن است که در هر پرواز با باک پر می‌تواند ۹۲۶ کیلومتر را با حداکثر سرعت ۲۸۷ کیلومتر بر ساعت طی کند.

Airbus AS۳۳۲ L۱e VIP Super Puma ($۱۵.۵ million)

Airbus AS۳۳۲ L۱e VIP Super Puma ($۱۵.۵ million)

بالگرد شماره ۴ در این لیست تفاوت چندانی با بلگرد شماره ۵ از نظر فنی و موتوری ندارد بلکه از سرعت و مسافت کمتری هم برخوردار است به طوری که با سرعت ۲۵۲ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و و در هر سفر ۸۴۱ کیلومتر را طی می‌کند. تنها دلیل اختلاف ۵۰۰ هزار دلاری میان این دو بالگرد طراحی زیبا و خاص این بالگرد است.

Sikorsky S-۹۲ ($۱۷.۷ Million)

Sikorsky S-۹۲ ($۱۷.۷ Million)

Sikorsky S-۹۲ یک بالگرد کاملا شناخته در استفاده‌های نظامی و سیاسی است به دلیل اینکه طراحی داخلی و کابین این بالگرد مناسب این استفاده‌ها است. لازم به ذکر است که رئیس جمهور‌های زیادی در جهان توسط این بالگرد مسافتی را طی کرده اند.
مسافتی که این بالگرد در هر پرواز می‌تواند طی کند برابر با هزار کیلومتر با سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت است.

 AgustaWestland AW۱۰۱ ($۲۱ Million)

 AgustaWestland AW۱۰۱ ($۲۱ Million)

دومین بالگرد گران قیمت جهان AW۱۰۱ است و به طوری طراحی شده است که فقط در زمینه‌های نظامی و جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. ارتش بسیاری از کشور‌های جهان از این بالگرد برای انتقال تجهیزات نظامی و جابه جایی سرباز‌های استفاده می‌کنند. این بالگرد به دلیل وزن زیاد به طور متوسط با سرعت ۲۷۸ کیلومتر بر ساعت پرواز می‌کند و در هر پرواز مسافت ۱۳۶۰ کیلومتر را می‌پیماید.

 Airbus H۲۲۵ Super Puma ($۲۷ million)

 Airbus H۲۲۵ Super Puma ($۲۷ million)

و اما گران‌ترین بالگرد ساخته شده در جهان مدل H۲۲۵ Super Puma متعلق به شرکت هلندی Airbus است. این بالگرد سرعت آن چنان زیادی ندارد و مسافت زیادی هم در طول یک مسیر به نسبت دیگر بالگرد‌های این لیست نمی‌تواند طی کند به طوری که سرعت آن ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت و مسافت آن ۸۵۷ کیلومتر است. اما ظرفیت جابه جایی ۲۴ مسافر و ۲ خدمه و همچنین جدید بودن تکنولوژی آن توانسته تا قیمت آن را در صدر گران قیمت‌ترین بالگرد دنیا جا دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  5  =  35