نامزدهای اصلی بهترین خودروی سال۲۰۲۲ آمریکا معرفی شد

مطابق برنامه‌ریزی هرساله، اکنون زمان معرفی نامزدهای اصلی بهترین خودروی بازار آمریکا مدل ۲۰۲۲ است. کارشناسان NACTOY (بهترین خودروی آمریکای شمالی) گزینه‌های ابتدایی خود را برای وارد شدن به فاز رقابتی اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، خودروهای اصلی مانند همیشه در سه کلاس انتخاب می‌شوند. نامزدهای اولیه شامل 12 خودرو در کلاس سواری، 18 خودرو در کلاس شاسی‌بلند و البته 8 خودرو در کلاس پیکاپ هستند. اتفاق جالب توجه در این دوره حضور برندهای نوظهور مانند ریویان، لوسید و کارما بوده است. در رقابت‌های امسال شاهد حضور 9 خودروی جدید برقی هم هستیم.

بر اساس زمان‌بندی نامزدهای منتخب در شهریور امسال معرفی خواهند شد. بعد از آن هیئت‌داوران شامل 50 کارشناس و خبرنگار خبره خودرو گزینه‌های کمتر را برای مقایسه تخصصی خودرو و آزمایش دقیق‌تر در مهر ماه گلچین می‌کنند. دست آخر فینالیست‌ها در آبان ماه سال جاری معرفی خواهند شد. برندگان بهترین خودرو در هر کلاس نیز دی ماه امسال معرفی خواهند شد.

در ادامه نگاهی به جذاب‌ترین بخش این لیست یعنی نامزدهای بهترین خودروی سواری سال 2022 می‌اندازیم.

 

1 – آئودی A3/S3

آئودی برای مدل پایه این خودرو یک پیشرانه 2 لیتری با 201 اسب‌بخار قدرت در نظر گرفته است؛ اما در نسخه اسپرت یا همان ویرایش S3 سراغ پیشرانه 306 اسب‌بخاری رفته است. گزینه نهایی که با نام RS3 شناخته می‌شود با پیشرانه 5 لیتری خود می‌تواند 400 اسب‌بخار قدرت فراهم کند.

 

2 – تویوتا GR86

کمی بعد از رونمایی سوبارو BRZ شریک هم‌وطن آن‌ها یعنی تویوتا نیز نسل جدید کوپه اسپرت خود را معرفی کرد؛ مانند گذشته برای این خودرو یک پیشرانه خوابیده در نظر گرفته شده که اکنون با حجم 2.4 لیتری خود می‌تواند 232 اسب‌بخار قدرت فراهم کند. بد نیست بدانید شتاب صفر تا صد تویوتا GR86 دقیقاً 6.3 ثانیه است.

3 – جنسیس G70

سدان لوکس-اسپرت هیوندای که با برند مستقل جنسیس شناخته می‌شود در مدل جدید خود قصد رقابت با مرسدس‌بنز C کلاس و ب‌ام‌و سری 3 را کرده است. کره‌ای‌ها در قسمت قوای محرکه آن سراغ یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ با 255 اسب‌بخار قدرت و 360 نیوتن‌متر گشتاور رفته‌اند.

4 – سوبارو BRZ

نسخه جدید سوبارو BRZ با یک انقلاب در طراحی بیرونی وارد میدان شده است. اگرچه از نظر بصری تفاوت چندانی با تویوتا GR86 ندارد. با توجه به شراکت بین سوبارو و تویوتا تعجبی ندارد که پیشرانه این دو خودرو نیز مشابه هم باشد. پیشرانه 2.4 لیتری خوابیده آن 228 اسب‌بخار قدرت و 249 نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند.

5 – فولکس‌واگن گلف R

با توجه به توقف تولید گلف استاندارد فولکس‌واگن برای مدل 2022 این خودرو سراغ تیپ R رفته است. آلمان‌ها ساختار سنتی پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ را مدرن‌تر کرده‌اند و اکنون با 27 اسب‌بخار افزایش قدرت، خروجی نهایی را به 315 اسب‌بخار رسانده‌اند.

6 – کادیلاک CT5-V بلک‌وینگ

نسخه BlackWing کادیلاک CT5-V امسال یکی از گزینه‌های اصلی برنده شدن است. چراکه کادیلاک با این خودرو هنوز خاطره پیشرانه‌های 8 سیلندر را حفظ کرده است. قلب 6200 سی‌سی سوپرشارژر این خودرو می‌تواند 668 اسب‌بخار قدرت و 893 نیوتن‌متر گشتاور فراهم کند.

2

7 – کارما GS-6

احیای کارما خبر هیجان‌انگیزی برای طرفداران این برند قدیمی فنلاندی بوده است. کارما اکنون با مدل برقی GS-6 رویاهای بزرگی در سر دارد. اگرچه اطلاعات دقیق‌تری از این خودرو در دسترس نیست ولی گفته می‌شود پکیج باتری‌های این خودرو بین 85 تا 105 کیلووات ظرفیت دارد.

8 – لوسید Air

یکی از جنجالی‌ترین خودروهای برقی امسال لوسید مدل ایر است. سدانی با طراحی خیره‌کننده که در مدل پایه خود می‌تواند 620 اسب‌بخار قدرت تولید کند. البته نسخه تورینگ این خودرو می‌تواند 800 اسب‌بخار قدرت تولید کند. درنهایت نسخه نهایی آن می‌تواند 1080 اسب‌بخار توسط دو موتور برقی فراهم کند.

9 – مازراتی MC20

از همان روز رونمایی نیز مشخص بود که این خودرو جانشین مستقیم مدل MC12  می‌شود. نیروی محرکه مازراتی فوق از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژ به قدرت 630 اسب‌بخار (در 7500 دور در دقیقه) و حداکثر گشتاور 730 نیوتن‌متر (در 3000 دور در دقیقه) تأمین می‌شود.

10 – مرسدس‌بنز EQS

9 سال پس از معرفی تسلا مدل S، مرسدس‌بنز هم با معرفی EQS به بازار خودروهای برقی لوکس وارد شد. مدل پایه یعنی EQS450+ با یک موتور الکتریکی روی محور عقب همراه شده که 329 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار می‌دهد. بد نیست بدانید نسخه نهایی با دو موتور برقی 516 اسب‌بخار قدرت فراهم می‌کند.

11 – مرسدس‌بنز S کلاس

هفتمین نسل از لوکس‌ترین سدان مرسدس‌بنز با لیستی بلندبالا از آپشن‌ها و قابلیت‌های هوشمند روانه میدان شد. نسخه پایه S500 نیروی خود را از همان پیشرانه ۳ لیتری توربوشارژ خطی و شش سیلندر قبلی دریافت خواهد کرد. این قوای محرکه در همکاری با سیستم هیبرید ملایم اختصاصی اشتوتگارتی‌ها که از آن با نام EQ Boost یاد می‌شود، ۴۲۹ اسب‌بخار قدرت و ۵۲۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند.

12 – هوندا سیویک

هوندا در یازدهمین نسل از سیویک روح تازه‌ای به کالبد تکراری این خودرو دمید. نسل جدید سیویک در نسخه کوپه تولید نخواهد شد ولی مدل‌های Si (سدان) و تایپ R (هاچ‌بک) با جعبه‌دنده دستی و البته با کمی فاصله زمانی نسبت به سیویک استاندارد، به دست مشتریان می‌رسند. جالب است بدانید این خودرو با پیشرانه 2 لیتری تنفس طبیعی 158 اسب‌بخاری تولید خواهد شد.

3

سایر نامزدهای سال 2022

بعد از بررسی کلاس خودروهای سواری نوبت به دو کلاس مهم دیگر می‌رسد. شاید برای سایر مشتریان دنیا محصولات سواری هیجان بیشتری داشته باشد ولی برای مشتریان داخل آمریکا خودروهای کلاس شاسی‌بلند و به‌ویژه پیکاپ‌ها جذابیت دیگری دارند.

نکته جالب در لیست نامزدهای این دوره ورود تسلا سایبرتراک، پیکاپ برقی و جنجالی تسلا بوده است. خودرویی که هنوز عرضه آن آغاز نشده ولی پیش‌بینی می‌شود به‌تنهایی بتواند آمار فروش تسلا را دوچندان کند. کارشناسان احتمال می‌دهند گزینه اصلی انتخاب بهترین خودروی شاسی‌بلند سال 2022 نسل جدید فورد برانکو باشد. از سوی دیگر انتظار می‌رود که برنده نهایی بهترین پیکاپ سال 2022 نیز نسخه برقی هامر از شرکت جی‌ام‌سی باشد.

نامزدهای شاسی‌بلند سال ۲۰۲۲

آکورا MDX، اینفینیتی QX60، بیوک انویژن، تویوتا کرولا کراس، جنسیس GV70، جیپ گرندچروکی، جیپ واگونیر، شورلت بولت EUV، فورد برانکو، فولکس‌واگن ID.4، فولکس‌واگن تائوس، کیا کارنیوال، لکسوس NX، مزدا MX-30، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان پیتفایندر، هیوندای آیونیک 5  و هیوندای توسان.

نامزدهای پیکاپ سال ۲۰۲۲

تسلا سایبرتراک، تویوتا تاندرا، جی‌ام‌سی هامرEV، ریویان R1T، فورد F150 رپتور، فورد ماوریک، نیسان فرانتیر و هیوندای سانتاکروز.

منبع: اقتصادآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  71  =  75