افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۵/۳۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 15 هزار و 555 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند رو به رشد با افزایش 15 هزار و 555 واحد به رقم یک‌میلیون و 515 هزار و 479 واحد رسید. 

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز با افزایش 7 هزار و 707 واحد به رقم 436 هزار و 25 واحد رسید. 

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 86 هزار میلیارد تومان رسید. 

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 13.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.3 میلیون نوبت معامله و به ارزش 10 هزار و 158 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

همچنین ارزش امروز معاملات فرابورس هم به 10 هزار و 816 میلیارد تومان رسید که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به مرز 21 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند به گونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی هرکدام یک‌درصد رشد کردند و این دو شاخص با معیار هم‌وزن با رشد 1.8درصد روبه‌رو شدند. 

شاخص آزاد شناور 73 صدم درصد رشد کردند. شاخص بازار اول بورس 1.2 درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 78 صدم درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی نوری، پالایش نفت تهران، پتروشیمی پردیس، ایران‌خودرو، مخابرات ایران و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در بورس داشته و نماد شستا بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است. 

در فرابورس ایران هم شاخص کل امروز با رشد 318 واحد به رقم 21 هزار و 876 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 194 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران در فرابورس بیش از 3.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 530 هزار فقره معامله و به ارزش 10 هزار و 817 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس، صباتأمین، سرمایه‌گذاری مالی سپهر و پتروشیمی تندگویان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد بیمه پاسارگاد بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است. 

امروز همچنین نماد پالایشی بیش از 10 درصد رشد کرد و به 8 هزار و 262 تومان رسید. البته هنوز واحدهای پالایش تا رسیدن به قیمت روز اول 18 درصد فاصله دارد یعنی خریداران پالایش یکم بعد از یازده و نیم ماه با 18 درصد زیان روبه‌رو هستند. دولت قول داده بود، جبران زیان پاالایشی‌ها را با سهام جایزه انجام دهد که هنوز محقق نشده است. 

سرمایه‌گذاری در بورس باید همراه با استراتژی حداقل یکساله باشد و حتماً با مطالعه و مشورت و از محل پس‌انداز انجام گیرد. 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

68  −  58  =