فتح یک کانال جدید توسط بورس

با ادامه روند صعودی در بازار سرمایه، شاخص کل بورس توانست دوباره وارد کانال یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد شود و حتی از مرز یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد نیز عبور کند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، معاملات بازار سهام در هفته‌ای که گذشت نشان می‌دهد که ارزش کل معاملات بورس در هفته‌ جاری نسبت به هفته گذشته ۱۴۷ درصد رشد کرد و ۱۶۵ هزار و ۷۹۷ میلیارد ریال به ۴۱۰ هزار و ۴۲ میلیارد ریال رسید.

حجم کل معاملات این بازار نیز که هفته گذشته ۲۲ هزار و ۹۲۳ میلیون سهم بود با ۱۱۵ درصد رشد تا ۴۹ هزار و ۳۱۱ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

هفته سبز بازارها

براین اساس بازار اول سهام، بازار دوم سهام، بازار بدهی، بازار مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله روندی صعودی داشتند؛ به طوری که ارزش معاملات بازار اول سهام با ۱۴۶ درصد رشد از ۵۹ هزار و ۵۷۲ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۴۶ هزار و ۴۲۶ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

حجم معاملات در این بازار نیز با رشدی ۱۶۲ درصدی از ۷۳۸۸ میلیون سهم به ۱۹ هزار و ۳۶۹ میلیون سهم رسید.  

ارزش معاملات در بازار دوم سرمایه رشدی ۱۳۴ درصدی را تجربه کرد و از ۷۳ هزار و ۱۱۶ میلیارد ریال به ۱۷ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال رسید.

حجم معاملات در این بازار نیز صعودی بود و با ۸۷ درصد رشد از ۱۳ هزار و ۹۰۳ میلیون سهم در هفته گذشته به ۲۶ هزار و ۲۶ میلیون سهم در هفته جاری رسید.

آمارها در بازار بدهی نیز در هفته‌ای که گذشت صعودی بود به طوری که ارزش معاملات دراین بازار رشدی ۲۲۵ درصدی را تجربه کرد و از ۳۳۴۲ میلیارد ریال در هفته گذشته به ۱۰ هزار و ۸۷۴ میلیارد ریال در هفته جاری رسید.

حجم معاملات در این بازار نیز با ۲۳۰ درصد رشد از سه میلیون برگه در هفته گذشته به ۱۱.۰۱ میلیون برگه در هفته جاری رسید.

ارزش معاملات در بازار مشتقه با رشدی ۱۰۵ درصدی نسبت به هفته گذشته از ۱۱۱ میلیارد ریال تا ۲۲۸ میلیارد ریال افزایش یافت.

این در حالی است که حجم معاملات در این بازار روندی نزولی داشت و با ۲۰ درصد کاهش از دو میلیون قرارداد به ۱.۹ میلیون قرارداد رسید.

ارزش معاملات در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله روندی صعودی داشت به طوری که با ۱۷۵ درصد رشد از ۲۹ هزار و ۶۵۵ میلیارد ریال تا ۸۱ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

حجم معاملات در این بازار نیز رشدی ۱۴۰ درصدی را تجربه کرد و از ۱۶۲۶ میلیون یونیت به ۳۹۰۴ میلیون یونیت در هفته جاری رسید.

ادامه صعود شاخص‌های بورسی

شاخص کل بورس با ۳.۳۵ درصد رشد نسبت به هفته گذشته ۵۰ هزار و ۱۹۷ واحد رشد کرد و از یک میلیون و ۴۹۹ هزار واحد در هفته گذشته به یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحد در هفته جاری رسید.

شاخص کل با معیار هم وزن هم در هفته جاری نسبت به هفته گذشته ۲۷ هزار و ۹۸۱ واحد افزایش یافت و با ۶.۵۳ درصد از ۴۲۸ هزار و ۳۱۸ واحد در هفته گذشته به ۴۵۶ هزار و ۲۹۹ واحد در هفته جاری رسید.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  ×  3  =  9