قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۶/۵

قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی تحت تاثیر وخامت اوضاع امنیتی افغانستان که تقاضا برای دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۹۸ دلار و ۲۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد افزایش داشته است.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، در ۱۸۰۱ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۲ درصد افزایش، در ۱۷۹۵ دلار و ۲۰ سنت بسته شده بود.

به گفته دانیل هاینس، تحلیلگر گروه ANZ، تقاضا برای دارایی امن در پی رشد تنشهای ژئوپلیتیکی در افغانستان و نگرانیها نسبت به تشدید تنشها، ایجاد شده است.

داعش روز پنج شنبه در یک حمله انتحاری یکی از گیتهای شلوغ فرودگاه کابل را هدف حمله قرار داد که در جریان آن دهها نفر از جمله ۱۳ نیروی نظامی آمریکایی کشته شدند.

سرمایه گذاران اکنون منتظر شنیدن اظهارات جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال و هر گونه اشاره وی به آغاز تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه هستند.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس گفت: آنچه انتظار داریم عدم تغییر سیاست بانک مرکزی آمریکاست. شاید بانک مرکزی آمریکا ماه آینده زمینه را برای اعلام آغاز تعدیل برنامه محرک مالی خود فراهم کند. طلا در این وضعیت بیش از همه آسیب پذیر خواهد بود در حالی که دلار بیشترین نفع را می برد. سطح حمایت کلیدی طلا در ۱۷۵۰ دلار قرار دارد و اگر شکسته شود، طلا ممکن است سطح ۱۷۰۰ دلار را تست کند.

بر اساس گزارش رویترز، سیاستگذاران موافق تحکیم سیاست پولی روز پنج شنبه از بانک مرکزی آمریکا خواستند تعدیل برنامه خرید ماهانه اوراق قرضه را آغاز کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۶۰ سنت رسید و در مسیر ثبت بزرگترین رشد هفتگی از ماه مه قرار گرفت.

بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۹۸۵ دلار و ۲۴ سنت رسید اما از ابتدای هفته جاری تاکنون حدود یک درصد کاهش نشان می دهد.

بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۲۴۰۵ دلار و ۸۳ سنت معامله شد و با ۵.۸ درصد رشد هفتگی، در آستانه ثبت بهترین عملکرد هفتگی از اواخر ژوئن قرار گرفت.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

3  ×    =  9