کاهش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۴

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی با کاهش 3780 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران که روز گذشته بیش از 20 هزار واحد رشد کرده بود، امروز از ابتدای معاملات روند کاهشی به خود گرفت، گرچه از میانه بازار سعی کرد این کاهش را جبران کند، اما در نهایت با عقب‌نشینی 3780 واحد به رقم یک میلیون و 537 هزار 271 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن امروز با افزایش 2585 واحد به رقم 467 هزار و 16 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 160 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 10.7 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 969 هزار فقره معامله و به ارزش 8 هزار و 648 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

ارزش معاملات فرابورس هم امروز بیش از 17 هزار و 700 میلیارد تومان شد که با این حساب ارزش معاملات دو بازار از 23 هزار میلیارد تومان هم فراتر رفت.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت هر کدام 0.25 درصد کاهش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن 0.56 درصد رشد کردند. 

شاخص آزاد شناور 0.23 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 0.53 درصد کاهش یافت، شاخص بازار دوم بورس یک دهم درصد تقویت شد.

امروز نماد گروه مپنا یک تنه بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشته و نمادهای فولاد مبارکه، شستا، ملی‌مس، گسترش نفت و گاز پارسیان،‌پالایش نفت اصفهان و پتروشیمی پارس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با عقب‌نشینی 48 واحدی به رقم 22 هزار و 693 واحد رسید. ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و 238 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در فرابورس ایران بیش از 5.4 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 803 هزار فقره معامله و به ارزش 17 هزار و 700 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای فرابورس و نیروی برق دماوند بیشترین اثر افزایشی در شاخص بازار فرابورس را داشتند و نمادهای صبا تأمین، فولاد هرمزگان،‌ صنعتی مینو، پلیمر آریاساسول و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.


پالایش یکم

هر واحد پالایش یکم بعد از یک سال با 16 درصد زیان از اصل سرمایه امروز 8420 تومان داد و ستد شد.

نوسان و ریسک جزء ذات بازار سرمایه است و سرمایه‌گذاری در بورس باید از محل پس‌انداز‌هایی صورت گیرد که نیاز فوری به آن نیست و سرمایه‌گذاری حتی‌الامکان در صندوق‌های با درآمد ثابت انجام شود و کم کم سرمایه‌گذاران به سمت صندوق‌های مختلط و بعد از آن اگر موافق بودند در سهام شرکت‌ها سرمایه‌گذاری کنند.

به هر حال سرمایه‌گذاری در بورس از سایر بازارها بهتر است به خاطر اینکه در تولید و سرمایه‌گذاری کشور سهیم می‌شویم و اگر سرمایه‌ها از بورس خارج شوند وارد بازارهای موازی مانند رمزارزها، دلار، سکه و مسکن می‌شود بنابراین بهترین مکان برای سرمایه‌گذاری از نظر شفافیت و کمک به تولید در شرکت‌ها بازار سرمایه است که باید دولت این فرصت را غنیمت شمارد.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  ×  5  =