قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۵ درصد کاهش به ۱۸۲۶ دلار و ۸۱ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از رویترز، پس از انتشار آمار ناامیدکننده از بازار کار آمریکا که احتمال تداوم سیاست انبساطی فدرال رزرو را بالا برد و به جذابیت بازار طلا به عنوان محل امن سرمایه گذاری اضافه کرد، قیمت طلا امروز با نوسانی محدود در نزدیک بالاترین رقم 2 ماه و نیم گذشته باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.05 درصد کاهش به 1826 دلار و 81 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.22 درصد کاهش به 1829 دلار رسید.

به گفته کایل رودا تحلیلگر موسسه آی جی مارکت، این موضوع که فدرال رزرو احتمالا انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو عقب خواهد افتاد و تضعیف دلار سبب تقویت قیمت طلا شده است.

وی ادامه داد: «شاهد مقاومت نسبی در محدوده قیمت 1830 دلار هستیم.»

آمارهای وزارت کار آمریکا هفته گذشته نشان داد که بخش غیرکشاورزی اقتصاد این کشور در ماه اوت تنها 235 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده که فاصله زیادی با پیش بینی های قبلی اقتصاددانان داشته است. همچنین با توجه به شیوع مجدد ویروس کرونا میزان استخدام ها در بخش صنایع سرگرمی و مهمان داری متوقف شده است.

جرومی پاول رئیس فدرال رزرو ماه گذشته گفته بود رسیدن به اشتغال کامل پیش شرط کاهش خرید اوراق قرضه و انقباضی شدن سیاست پولی است. برخی سرمایه گذاران طلا را در وضعیت افزایش نرخ تورم سرمایه گذاری امن تلقی می کنند. در عین حال پایین بودن نرخ بهره در آمریکا سبب شده تا هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار فلز زرد پایین بیاید.

هووی لی، اقتصاددان بانک او سی بی سی در یادداشتی نوشت: «ما انتظار داریم رشد قیمت طلا ادامه یابد و در کوتاه مدت به 1900 دلار برسد.»

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  74  =  82