افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۰۶/۱۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با افزایش 1312 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، بورس اوراق بهادار تهران امروز یک روند نوسانی داشت، به گونه‌ای که در ابتدای روز رشد قابل توجهی داشت، اما بعد از آن این رشد اصلاح شده و در نهایت در پایان معاملات با افزایش 1312 واحد به رقم یک میلیون و 538 هزار و 506 واحد رسید.

شاخص کل با معیار هموزن با افزایش 2 هزار و 591 واحد به رقم 469 هزار و 614 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران به بیش از 6 میلیون و 165 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از 11 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 1.2 میلیون فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 336 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همچنین در فرابورس هم بیش از 21 هزار و 457 میلیارد تومان داد و ستد کردند که با این حساب ارزش معاملات دو بازار به بیش از 30 هزار و 793 میلیارد تومان رسید.

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند اما میزان افزایش زیر یک درصد بوده بگونه‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت بورس با معیار وزنی ـ‌ ارزشی فقط 0.9 درصد رشد کردند و این دو شاخص در معیار هموزن فقط 0.55 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.9 درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.12درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس فقط 0.4 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای گل‌گهر، پالایش نفت بندرعباس و پالایش نفت اصفهان بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه، سرمایه‌گذاری غدیر، توسعه معادن و فلزات و شستا بیشترین اثر کاهشی را در بورس داشتند.

امروز در فرابورس ایران شاخص بورس با افزایش 71 واحد به رقم 22 هزار و 764 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس به یک میلیون و 242 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 5.1 میلیارد سهام در قالب 1.2 میلیون فقره معامله و به ارزش 21 هزار و 457 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز بیمه پاسارگاد و پالایش نفت لاوان بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نمادهای صبا تأمین، سنگ‌آهن گهرزمین، پلیمر آریاساسول، فولاد هرمزگان و فرابورس ایران بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند.

این هفته قرار است عرضه اولیه فولاد جهان و همچنین شرکت ریل‌پرداز آفرین در بورس و فرابورس انجام شود.

سرمایه‌گذاری در بورس حتماً با مطالعه و مشورت و از محل پس‌انداز در یک چشم‌انداز حداقل یک ساله باید انجام شود.

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

6  ×    =  30