خوش بین نباشید / رمز گشائی از راز ناراضیان!

بیست و پنجمین شماره نشریه بیمه داری نوین منتشر شد؛

بیست و پنجمین شماره نشریه بیمه داری نوین در پنج پرونده منتشر شد تا عملکرد ناظر در حوزه برون سپاری نظارت وکارنامه بیمه گران در صورتهای مالی سال 99 را به بوته نقد گذارد و زمینه ای فراهم شود برای پیش بینی نیمه دوم 1400. در این شماره در پرونده ای کیس محور قرارداد وزارت نیرو با بیمه رازی مورد بررسی قرار گرفته است.

به گزارش ریسک نیوز، بیست و پنجمین شماره نشریه تخصصی بیمه داری نوین در پنج پرونده با عناوین نظارت/ چابک سازی، شرکتها/خوش بین نباشید، رشته ها/ درست ببر، فناوری/ دیتابیس و ویژه/ راز ناراضیان منتشر شد.

این شماره را با سرمقاله آزاده محسنی سردبیر نشریه بیمه داری نوین با عنوان "حاکمیت علم در سندیکا" ، سرمقاله محمود فراهانی مدیرمسوول نشریه بیمه داری نوین با عنوان (منطقه "التهاب تغییر" یا مات)، سرمقاله مجتبی آخوندی مدیر کل بیمه ایران استان اصفهان با عنوان "صنعت بیمه در افق 1404 "و همچنین سرمقاله مجید تقی لو کارشناس حوزه بیمه وتحلیل گر داده با عنوان "شاخص های مالی که معجزه می کند" آغاز می شود.

نظارت/ چابک سازی

این پرونده با میزسخنی در حوزه برون سپاری نظارت در بیمه مرکزی آغاز می شود، مفید امینی معاونت نظارت بیمه مرکزی، غلامعلی جهانگیری مهاونت اتکائی بیمه مرکزی و هادی عبدالهی معاونت توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی در این میزسخن برای اولین بار زوایای مختلف برون سپاری نظارت در بیمه مرکزی و مزایا و معایب ان را مورد بررسی قرار دارند.

در ادامه این پرونده در گزارشی مبسوط با عنوان سیاستگذاری OECDبر نهادهای ناظر بیمه جدیدترین دستورالعمل سیاستگذاری نظارتی صنعت بیمه در 52 ماده مورد بررسی قرار گرفته است.

ادامه این پرونده را با گزارش خواندنی و کاربردی رابطه بین حسابرس و نظارت دنبال می کنیم و دستورالعمل های کمیته بال در خصوص رابطه بین عملکردهای خط دفاعی سوم و چهارم را می خوانیم. این گزارش می تواند برای حسابرسان صنعت بیمه خواندنی باشد.

شرکتها/خوش بین نباشید

سومین پروده بیمه داری نوین فصل جدیدی از تولید محتوا را برای کارشناسان و صاحب نظران بیمه می گشاید.

در ابتدای این پرونده میزسخنی درس آموز برای سهامداران ، سرمایه گذاران ، حسابرسان و کارشناسان بیمه بیمه با عنوان پارسال را فراموش کن منتشر شده است.

 این میزگرد با حضور محمود حق وردیلو مدیر کل نظارت مالی بیمه مرکزی، رسول تاجدار رئیس هیات مدیره بیمه ایران، ابراهیم کاردگر مدیر عامل بیمه دانا و احمدرضا ضرابیه مدیر عامل بیمه سامان برگزار شده است و صورتهای مالی بیمه گران در سال 99 مورد کنکاش قرار گرفته است.
بررسی مقایسه ای عملکرد شرکتهای بیمه در سال 99  در گزارشی مفصل با عنوان در مسیر گردباد امده است در این گزارش برای اولین بار شاخص های مختلف عملکرد شرکتهای بیمه به ور کامل در سال 99 بررسی شده است.

کارنامه شرکتهای بیمه با دارائی های بیش از 45 هزار همت در سال 99 در گزارشی با تیتر کامیابان بررسی شده است.

در ادامه این پرونده عملکرد شرکتهای بیمه با دارائی کمتر از 45 همت در سال 99 در گزارشی با عنوان یاقوتهای پنهان امده است.

در ادامه این پرونده گفتگوئی مفصل با مرتضی عقدا معاون مدیر عامل شرکت بیمه پاسارگاد به انجام رساندیم که پیشنهاداتی را به ناظر جهت اجرای بهتر آیین نامه ها و شفافیت ارایه می دهد، این گفتگو با عنوان چند توصیه به ناظر منتشر شده است.

در پایان این پرونده گفتگو با علیرضا یزدان دوست با عنوان ضرورت خلق مزیت را می خوانیم که به نقش شرکتهای بیمه کوچک و متوسط در توسعه صنعت بیمه اشاره دارد.

رشته ها /درست ببر

روایت متفاوت از بیمه های باربری در میزگرد فعالان این حوزه در میز سخنی با تیتر ریسک های حرکت و با حضور مجید رحمتی مدیر کل بیمه های مسئولیت و حمل و نقل بیمه ایران و حمید علیجانی مدیر بیمه های باربری بیمه دانا در این پرونده منتشر شده است.

در گزارش بعدی وضعیت بیمه های باربری در ده سال گذشته با عنوان جای خالی راویان ملل به تصویر کشیده شده است ، این گزارش برای اولین بار در صنعت بیمه در قالب محتوا تولید شده است.

ادامه این پرونده را با تیتر امیدوار به آینده و با موضوع مروری بر بیمه های باربری در جهان شما را همراهی می کند.

 

 فناوری/ دیتابیس

در این پرونده در میزسخنی با نام رازهای استمرار خدمت با حضور محمد گلستانه مدیر شرکت آدفا، روح الله حیدری مدیر فناروی اطلاعات بیمه پارسیان ومرتضی جوان مدیر مرکز شتاب دهی برنا، چالش مراکز داده در صنعت بیمه مورد بررسی قرار گرفته است.

و اما ادامه این پرونده را با گزارشی مبسوط و کاربردی که برای اولین بار در صنعت بیمه ایران توسط این نشریه تهیه شده است را از نظر می گذرانید.در این گزارش با عنوان سهم پایین وضعیت فناوری اطلاعات در سال99 در شرکتهای بیمه بررسی شده است.

در ادامه در گزارشی با عنوان سرعت گیر دیتا سنتر بررسی  شده است که چگونه کارائی اقتصاد دیجیتال بر اساس داده صورت می گیرد.

ویژه/ راز ناراضیان

نشریه بیمه داری نوین تلاش می کند تا ازین شماره یک پرونده کیس محور داشته باشد، در شماره بیست و پنجم قرارداد پر حاشیه وزارت نیرو با بیمه رازی و چند شرکت دیگر مورد بررسی قرار گرفته است.

در ابتدای پرونده میزگردی با نام نیروپند با حضور علی اصغر اصلان بیگی سرپرست معاونت فنی بیمه های غیر زندگی بیمه رازی ، مجتبی عطری عضو کمیسیون فنی سندیکای بیمه گران ایران ، حسین نوری  مدیر اجرائی شرکتهای بیمه وزارت نیرو و بهزاد مهدیون معاون نظارت فنی بر بیمه های غیر زندگی بیمه مرکزی برگزار شد.

در این میزگرد زوایای قرار داد بیمه رازی با وزارت نیرو بررسی شده و روایت بیطرفانه ای ازین قرارداد است تا بتواند به عنوان یک کیس تجربی برای بیمه گران باشد.

در ادامه این پرونده در گزارشی با عنوان مصائب بیمه گذار بودن ، به قراردادهای وزارت نیرو با شرکتهای بیمه در سال گذشته نگاهی شده است.

در پایان این پرونده ارزش کارگزاری ها برای صنعت بیمه در در گزارشی مبسوط و کارا با نام مشاور بیمه گذار بررسی شده است.

برای تهیه این نشریه با شماره 88644304و 5 تماس بگیرید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  12  =  17