قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۶/۲۴

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۴ درصد کاهش به ۱۸۰۳ دلار و ۸۳ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، به نقل از رویترز، پدر حالی که پس از انتشار آمارهای ضعیف از تورم آمریکا و نامشخص بودن زمان انقباضی شدن سیاست پولی این کشور، دلار تضعیف شده و سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا کاهش یافته است، قیمت طلا روز چهارشنبه علیرغم کاهش نسبی در بازار رقم 1800 دلار باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.04 درصد کاهش به 1803 دلار و 83 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر هم با 0.12 درصد کاهش به 1805 دلار رسید.

شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه اوت تنها 0.1 درصد رشد داشته در حالی که انتظار می رفت این رشد 0.3 درصدی باشد. این کمترین رشد تورم در آمریکا در طی 6 ماه اخیر است و نشان می دهد که نرخ تورم احتمالا بیش از این بالاتر نخواهد رفت، اما با توجه به تداوم محدودیت های عرضه احتمالا تورم برای مدتی بالا خواهد ماند.

این آمارها سبب شده تا سرمایه گذاران نتوانند به نتیجه مشخصی در مورد زمان احتمالی انقباضی شدن سیاست پولی فدرال رزرو دست یابند. نشست دو روزه فدرال رزرو قرار است هفته آینده برگزار شود.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده بر شاخص ارزش دلار نیز تاثیرگذار بوده و در عین حال سوددهی اوراق قرضه ده ساله دولت آمریکا را به پایین ترین رقم از 24 اوت رسانده است. پایین آمدن سوددهی اوراق قرضه هزینه فرصت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش می دهد.

در همین حال موج اخیر شیوع کرونا و تضعیف سومین اقتصاد بزرگ جهان سبب شده تا اعتماد تولیدکنندگان ژاپنی در ماه سپتامبر به پایین ترین رقم 5 ماه گذشته برسد.

امروز قیمت نقره هم با 0.1 درصد کاهش به 23 دلار و 81 سنت رسید. قیمت پلاتین هم امروز با 0.4 درصد کاهش به 935 دلار و 60 سنت رسید.

منبع: تسنیم

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

1  ×    =  2