جزئیات تغییر ساعت کاری در تهران و سایر استان‌ها

نازک نوبری در این باره اظهار کرد: طبق مصوبه ۲۸ اسفند ماه سال گذشته، تغییر ساعت اداری در راستای ارتقاء بهره‌وری اعمال شده و به این ترتیب است که واحدهای نظامی و انتظامی از ساعت ۶:۳۰ واحدهای صنعتی از ساعت هفت صبح آغاز به کار خواهند کرد. درباره ادارات نیز باید گفت که دستگاه‌های ملی مستقر در شهر تهران از ساعت هفت تا ۹ صبح شناور بودن ساعت آغاز به کار را دارند و می‌توانند ساعت حضور خودشان را بر این اساس تنظیم کنند و ساعات کاری واحدهای استانی که شامل استان تهران و سایر استان‌هاست از ساعت هفت صبح شروع خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، وی افزود: ساعت انتهای کار هم به ضابطه‌ای بر می‌گردد که برای هر دستگاه مشخص شده است. به عنوان مثال برای دستگاه‌های اجرایی در پنج روز هفته از ساعت هفت صبح تا ساعت ۱۶:۳۰و در روزهای پنج شنبه نیز از ساعت شش صبح تا ساعت ۱۳:۳۰ تعیین شده است که در کل کشور پیاده خواهد شد.

مشاور معاون نوسازی سازمان اداری و استخدامی کشور در پاسخ به سوالی درباره اینکه دستگاهی که از ساعت هفت صبح آغاز به کارش باشد انتهای کارش چه ساعتی است؟ گفت: اگر جزو واحدهای ستادی مستقر در شهر تهران باشد. ساعت انتهای کار این دستگاه ۱۵:۳۰ می‌شود چرا که آن‌ها پنج روز در هفته ۴۴ ساعت باید کار کنند. اما  اگر فرد ساعت ۹ حضور پیدا کند دو ساعت به این ساعت اضافه خواهد شد.

نوبری اضافه کرد: بر اساس این مصوبه ساعت کاری بانک‌ها به این صورت تعیین شده است که از هفت صبح آماده به خدمت هستند اما ساعت ۷:۳۰ دقیقه مردم می‌توانند مراجعه کنند. مراکز آموزش عالی نیز از ساعت هشت صبح و اصناف و بازایان هم از ساعت ۹:۳۰ صبح هستند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه این تغییر ساعات کاری برقرار خواهد بود یا از اول مهر ماه به دلیل بازگشایی مدارس مشمول تغییرات دیگری خواهد شد؟ اظهار کرد: تغییر ساعتی در مهر ماه نخواهیم داشت چرا که در همان مصوبه ۲۸ اسفند ماه سال ۱۴۰۱، مدارس ساعت کارشان مشخص شده و مدارس مقطع ابتدایی هشت صبح و مقطع متوسطه ۷:۳۰ صبح بود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

16  −    =  7