افزایش شاخص کل بورس امروز ۱۴۰۰/۰۷/۱۱

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی با افزایش 3 هزار و 213 واحد روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز،  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز در ابتدای معاملات رشد خوبی داشت، اما بعد از آن روند ریزشی به خود گرفت و در نهایت با رشد 3213 واحد به رقم یک‌میلیون و 476 هزار و 689 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن امروز 2248 واحد کاهش یافته و به رقم 422هزار و 579 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از 5 میلیون و 934 هزار تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 8.5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 912 هزار فقره معامله و به ارزش 7 هزار و 64 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی فقط 22 صدم درصد رشد کردند، اما این دو شاخص با معیار هم‌وزن 53صدم درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 7صدم درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس 2صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 45 صدم درصد افزایش یافت. 

نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، سرمایه‌گذاری توسعه معادن، گسترش نفت و گاز پارسیان، پتروشیمی پردیس، صنعتی چادرملو به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نماد ملی‌مس به تنهایی بیشترین اثر ریزشی در شاخص بورس را داشته است. 

در فرابورس ایران هم امرز شاخص کل 18 واحد رشد کرد و به رقم 21 هزار و 320 واحد رسید.

ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 190 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه بورس به بیش از 373 هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران بیش از 3.3 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 512 هزار فقره معامله و به ارزش 9 هزار و 187 میلیارد تومان داد و ستد کردند. 

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد و پتروشیمی زاگرس بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و نمادهای پتروشیمی تندگویان، آریا ساسول، فولاد هرمزگان، صباتأمین و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

با توجه به حضور 70 درصد جمعیت در بورس، بازار سرمایه به محل مناسبی برای تأمین مالی شرکت‌ها و اقتصاد کشور تبدیل شده و دولت باید از کلیت بازار و سرمایه‌گذاری در بورس حمایت کند.

همچنین مصوباتی که برای حمایت از بازار از جمله مصوبه سران قوا در مورد جبران زیان پالایشی‌ها صورت گرفته باید انجام شود تا اعتماد مردم به بازار سرمایه بیشتر شود. 

از طرفی، همانطور که بورس اوراق بهادار از شرکت‌ها انتظار شفاف‌سازی دارد، در مسئله‌ای مانند کشف تعدادی ماینر در بورس تهران نیز باید شفاف‌سازی صورت گیرد. 

منبع: فارس

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

2  +  4  =