سازمان هواشناسی «هشدار دریایی سطح زرد» صادر کرد

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای با هشدار دریایی سطح زرد از وزش باد و افزایش موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در سواحل و ۲ متر در فراساحل به همراه بارش باران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، سازمان هواشناسی با صدور هشدار دریایی-سطح زرد از افزایش ارتفاع موج همراه با بارش باران و وزش باد در روز جمعه خبر داد.

وزش باد و افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل و ۲ متر در فراساحل به همراه بارش باران از جمله مخاطراتی است که ورود این سامانه در کشور رقم خواهد زد.
از امروز دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان، مازندران، گلستان و فردا -شنبه- دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و غرب مازندران تحت الشعاع این سامانه قرار خواهند گرفت.

بنابر اعلام هواشناسی، احتمال آسیب به قفس‌ها و تورهای صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناورهای کوچک، احتمال اختلال در ترددها و فعالیت‌های دریایی وجود دارد و باید از شنا، جلوگیری از تردد قایقهای تفریحی و کوچک بویژه به نقاط فراساحل اجتناب کرد. فعالیت‌های دریایی نیز باید با احتیاط کامل انجام شوند.

سامانه دومی که امروز وارد کشور می‌شود، با افزایش ارتفاع موج و وزش باد همراه است که روز یکشنبه به پایان خواهند رسید. افزایش ارتفاع موج بین ۱ تا ۱/۵ متر در سواحل و ۲ متر در فراساحل از جمله مخاطرات این سامانه است.

مناطق شمالی و مرکزی خلیج فارس، در نواحی ساحلی و دور از ساحل خوزستان و بوشهر تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند. ضمن این که احتمال غرق شدن شناگران، احتمال آسیب به قفس ها و تورهای صیادی، خسارت به قایق و شناورهای کوچک و احتمال اختلال در فعالیت‌های دریایی خلیج فارس نیز وجود دارد.

ممانعت از شنا، احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی از جمله توصیه‌های سازمان هواشناسی در این‌باره است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

  +  37  =  43