فرکانس‌های غیر فنی!

رامین رضاییان که در سال‌های گذشته جزو بازیکنان ثابت تیم‌ملی بود از سوی اسکوچیچ به تیم دعوت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، تیم ملی فوتبال ایران در سومین بازی خود در انتخابی جام جهانی 2022 به مصاف امارات رفت و با تک گل مهدی طارمی سه امتیاز ارزشمند را به دست آورد و با 9 امتیاز در صدرجدول گروه A ماند.در نیمه دوم این مسابقه اتفاق عجیبی رخ داد جایی که در صحنه تک به تک بازیکن امارات شجاع خلیل زاده خطا کرد و با تایید VAR این بازیکن از سوی داور استرالیایی از زمین مسابقه اخراج شد. اما این پایان ماجرا نبود چرا که داوران با آفساید اعلام کردن این صحنه همه چیز را به نفع ایران برگرداندند و شجاع هم به زمین برگشت! با این اتفاق همه چیز برای ایران از اول شروع شد و بازهم روی حرکت ترکیبی زوج موفق این روزهای تیم ملی؛ سردار- مهدی تیم ملی به گل رسید. در ادامه آزمون هم یک پنالتی خراب کرد تا بازی با همان نتیجه یک برصفر به سود ایران به پایان برسد.با این تک گل بازی نه چندان دلچسب تیم ملی مقابل امارات تاحدود زیادی فراموش شد اما برکسی پوشیده نیست که این تیم ملی تا رسیدن به هماهنگی و ثبات راه طولانی دارد. با وجود نفرات خوب و قابل اتکا، تیم ملی نه هماهنگ بازی می کند، نه موقعیت گل ایجاد می کند و نه حتی در خط دفاع قابل اطمینان است اما خوب می برد!

صادق محرمی؛ خوب اما نه کامل!

یکی از بازیکنانی که برای حضورش در تیم ملی و پست دفاع راست تردید وجود دارد صادق محرمی است؛ او در بازی ایران با امارات نسبت به دیدارهای گذشته بهتر کار کرد اما هنوز مهره تاثیرگذاری در ترکیب تیم ملی نیست و تجربه لازم را هم ندارد. در این پست صالح حردانی هم به تیم ملی دعوت می شود اما به هرشکل با توجه به لژیونر بودن محرمی و تجربه بازی های ملی بیشتر او انتخاب بهترین نسبت به حردانی است. با این حال فوتبال ایران در دفاع راست یک مهر فنی تر و با تجربه تر به نام رامین رضاییان دارد، بازیکنی که در جام جهانی و جام ملت های آسیا نیز به میدان رفته و از جمله بازیکنان فیکس تیم ملی در زمان کی روش بود.

فرکانس‌های غیر فنی!

رضاییان به تیم ملی دعوت نمی شود و با وجود اینکه بعضی این مسئله را کاملا فنی می دانند اما بعید به نظر می رسد این عامل اصلی غیبتش در لیست اسکوچیچ باشد.به عقیده خیلی ها مورد انضباطی که درخصوص رامین رضاییان خارج از فضای فوتبال رخ داد را می توان عامل اصلی دعوت نشدنش به تیم ملی دانست اما سوالی که پیش می آید این است که آیا جلسه بررسی دراین باره برگزار شده است؟ اگر قرار بر این است که رضاییان با محرومیت رو به رو شود این موضوع باید بررسی و میزان آن به بازیکن اعلام شود. هنوز معلوم نیست که میزان محرومیت این بازیکن السیلیه قطر چه میزان است؛ آن هم در شرایطی که اصلا علت غیبتش در تیم ملی اعلام هم نمی شود.

پیش از این به صورت غیررسمی اعلام شده بود که مشاوره برانکو به اسکوچیچ برای بازی دادن به صادق محرمی عامل این اتفاق بوده که یک شایعه عجیب بود.یک بار هم خبر رسید که سرمربی تیم ملی اصلا اعتقادی به رضاییان ندارد اما به نظر می رسد امروز تیم ملی به بازیکنی نظیر رضاییان نیاز دارد. بازیکنی که بی عیب نیست اشتباه هم می کند اما با دوندگی بالا، قدرت بدنی مناسب، انگیزه و روحیه جنگندگی تاثیرگذار ظاهر می شود.

رضاییان: من هیچ وقت ناامید نمی شوم

رامین رضاییان درباره غیبتش در لیست اسکوچیچ گفت: من خیلی کامنت و مسیج گرفتم و خواستم بگویم که این نبودن من فنی است. من ۲۹ ساله هستم و وارد سی سالگی شده ام و در اوج فوتبالم هستم و اهداف خیلی بزرگی دارم و نمی‌خواهم از آن ها دست بکشم. کسی نمی‌تواند من را ناامید کند و قدم هایم بزرگ تر از قبل خواهد شد. قرار من با خودم این است که هیچ وقت ناامید نشوم و من این را از بزرگانی چون مهدی مهدوی کیا، علی کریمی و علی دایی یاد گرفته‌ام، چون مطمئنم سرمربی تیم ملی هم نگاهش به همه هست و طوری کار خواهد کرد که حتی اگر بازیکنی به تیم ملی دعوت نشود هم با احترام و شایستگی از کار او یاد کند.  یکی از پیشکسوتان معروف فوتبال ایران به من زنگ زده بود و گفتند که نکند آقای برانکو که کروات است پشت پرده به آقای اسکوچیچ گفته. اما من گفتم شخصیتی که از آقای برانکو دیدم، اصلا اینطور نیست و من هم همیشه بعد از جدایی از پرسپولیس خوبی او را گفته ام.

او در ادامه صحبت های خود گفت: من یاد گرفته ام به مربی هایم احترام بگذارم. چه بعد از چک آقای مرفاوی که آن اتفاقات رخ داد و دستش را بوسیدم. حتی وقتی سو تفاهمی هم رخ داده من احترام گذاشتم و امیدوارم فرکانسی هم در پشت پرده نباشد. آقای اسکوچیچ با خیلی از بازیکنان در ارتباط بودند اما من هیچ وقت این افتخار را نداشتم که باوجود ۵۰ بازی ملی، این ارتباط را داشته باشم. البته در لیست اولیه بودیم و اصلا بودن در تیم ملی افتخار است و نبودن هم باعث نمی‌شود آرزوی موفقیت نکنیم. من فقط یه خواهشی دارم از سرمربی تیم ملی، همه مربیان دوست دارند تیمشان نتیجه بگیرد، خواهش دارم از دید فوتبالی همه چیز را نگاه کنند و مطمئنا هم اینطور خواهد بود.

اسکوچیچ: دفاع راست کامل می خواهم

اسکوچیچ چند ماه پیش درباره عدم دعوت از غفوری و رضاییان با بیان اینکه این دو بازیکن در سبک مورد نظرش جایی ندارند؛ گفت: "من یک بار توضیح دادم، دنبال دفاع راستی کامل هستم. خوشحال می‌شوم دفاع راست گل بزند ولی وظیفه او چیز دیگری است. اگر کسانی که اسم بردید فضای پشتشان را پوشش ندهند، خیلی از جای خود خارج نشوند و اجازه ندهند و…. نمی‌توانند کمک کنند. انتخاب اول من برای دفاع راست کسی است که خوب دفاع کند. اگر قرار باشد مدافع سردرگم باشد، حمله کند و بر نگردد یا ۲۰-۳۰ متر به بازیکن حریف اجازه حمله بدهد نمی‌تواند به ما کمک کند."

ابراهیم قاسمپور کارشناس فوتبال درباره لیست تیم ملی و غیبت بازیکنانی چون رضاییان گفت: من هم انتقاداتی دارم اما خیلی موافق تغییر و تحول در ترکیب نیستم چون زمان زیادی برای هماهنگی نیست و سرمربی باید در چارچوب برنامه هایش عمل کند. اما اگر شرایط مهیا باشد به نظرم باید بازنگری در اسامی دعوت شده صورت بگیرد.

تمام دفاع راست هایی که عاقبت به خیر نشدند!

جعفر سلمانی، مهدی تیکدری، وریا غفوری، مهدی شیری، مجتبی نجاریان، مرتضی منصوری ، سیامک نعمتی و دانیال اسماعیلی‌فر از جمله بازیکنانی هستند که برای پست دفاع راست در مقاطع مختلف به تیم ملی دعوت شدند که حضور برخی حتی در لیست تیم ملی هم سوال برانگیز بود و باوجود حضور رضاییان در السیلیه بازهم کفه ترازو به سمت او سنگین تر است.

فرکانس‌های غیر فنی!

با توجه به شرایط تیم ملی شاید بهتر بود مسئولان تیم ملی اجازه دعوت رضاییان را به تیم ملی بدهند؛ البته این درصورتی است که عامل غیبت او مورد انضباطی باشد که مشخص نیست چه جریمه ای برای او درنظر گفته شده است.  اگر غیبت رامین رضاییان واقعا به خاطر مسائل فنی و با نظر مستقیم اسکوچیچ باشد که این موضوع بعید به نظر می رسد باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت هرچند که تصمیم عجیبی است.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

23  +    =  30