تعطیلات هفته گذشته گیلان میزبان ورود ۳۶۵ هزار خودرو بود

براساس گزارش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان طی تعطیلات اخیر که با رحلت حضرت رسول اکرم(ص)از دوازدهم مهرماه آغاز شد و تا جمعه گذشته ادامه داشت، بیش از ۳۶۵ هزار دشتگاه خودرو وارد استان گیلان شدند.

به گزارش خبرگزاری ریسک نیوز، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان روز شنبه در گزارشی که از سوی روابط عمومی این نهاد منتشر شد، اعلام کرد: طبق آمار دریافتی از ۴۲ دستگاه تردد شمار استان، طی پنج روز اخیر  ۳۶۵ هزار و ۴۹۱ خودرو وارد گیلان شد که این تعداد نسبت به مدت مشابه هفته قبل ۳۴ درصد افزایش داشت.

فریبرز مرادی افزود: بیشترین میزان ورود خودرو به استان  گیلان از طریق محور آزادراه قزوین – رشت با ۱۶۲ هزار و ۲۶۵ دستگاه خودرو و پس از آن محور رامسر- چابکسر با ۱۱۵ هزار و ۹۲۸ دستگاه خودرو بوده است.

وی اظهار کرد: طی همین مدت ۳۳۳ هزار و ۳۹۷ دستگاه خودرو نیز از گیلان خارج شد که رشد ۲۱ درصدی نسبت به هفته قبل خود داشت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: بیشترین میزان خروجی نیز از طریق  آزادراه قزوین- رشت با تعداد ۱۳۴ هزار و ۲۱۸ وسیله نقلیه ثبت شده است.

مرادی گفت: همچنین طی تعطیلات اخیر از لحاظ فراوانی پلاک استان ها در ورود به گیلان پس از پلاک های بومی با ۵۶ درصد، بیشترین سهم تردد مربوط به پلاک های تهران با ۲۰ درصد ، اصفهان سه درصد ، قزوین ، مازندران و البرز مجموعاً ۲ درصد وآذربایجان شرقی و اردبیل نیز با یک درصد بود.

استان گیلان دارای ۶ محور اصلی مواصلاتی با همسایگان خود است که شامل آزاد راه رشت – قزوین، جاده قدیم لوشان – قزوین، منجیل- گیلوان، چابکسر- رامسر، آستارا- اردبیل و اسالم- خلخال می باشد.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
اخبار مرتبط
ارسال نظر

65  −  60  =